Isu rasah pasir Selangor - bila SPRM nak habih siasat? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Khamis, Jun 24, 2010

Isu rasah pasir Selangor - bila SPRM nak habih siasat?

Rupa-rupanya, sampai hari ni siasatan SPRM berkenaan isu pasir yang melibatkan dakwaan ahli parlimen Kapar, S Manikavasagam dari PKR masih belum selesai.

Mkini melaporkan:
Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) masih menyiasat dakwaan skandal perlombongan pasir di Selangor yang membabitkan Kumpulan Semesta Sdn Bhd.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz, berkata pihak SPRM perlu menjalankan siasatan secara teliti, terperinci dan menyeluruh dalam sesuatu penyiasatan kes rasuah bagi mendapatkan bukti dan keterangan yang mencukupi.

"Kertas siasatan akan dikemukakan kepada Timbalan Pendakwa Raya setelah siasatan selesai," katanya dalam jawapan bertulis kepada soalan Wee Choo Keong (Bebas-Wangsa Maju) pada persidangan Dewan Rakyat hari ini. - Mkini
Sebelum ni Selcat dah pun buat keputusan yang tak ada bukti ada unsur rasuah dalam kes tu walaupun nampak macam ada salahlaku dalam KSSB terutama bila depa bayar bonus yang nampak terlalu tinggi dan tak masuk akal.

Samada SPRM akan buat pendakwaan atau tak bergantung kepada Timbalan Pendakwa Raya. Tapi aku yakin kalau ada kes depa akan dakwa pasai isu ni melibatkan syarikat kerajaan negeri Selangor. Pasainya kita tau seboleh mungkin SPRM memang berhasrat nak memburukkan reputasi kerajaan Pakatan Rakyat.

Apa pun, aku masih berharap ada tindakan yang kerajaan negeri Selangor akan buat. Tak cukup setakat Selcat kata tak bukti ada unsur rasuah. Selcat patutnya bagi peluang kepada Manikavasagam untuk bawak saksi yang katanya ada bukti KSSB terlibat rasuah.

Pada aku Selcat patut bersidang sekali lagi berkenaan isu ni dan perlu ambil tindakan untuk membersihkan nama Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat. Sekurang=kurang kita kena bagitau rakyat yang PR tak pernah main-main dengan isu rasuah dan penyalahgunaan kuasa macam yang selalu disebut-sebut dalam ceramah.

   Cenangau Daunkari

Berkaitan


Nota kaki makan cekam:  Aku cukup sakit hati bila dengan orang kata "takdak beza pun dengan Umno, depa ni sembang ja lebih, bila dah dapat kat depa, sama ja macam Umno dulu"


SOALAN MATHS UPSR,PMR,SPM 2010. JGN TERLEWAT!CEPAT!
Promosi percuma Website atau Blog anda di sini
Jom join pay per click pertama Malaysia
Baca Email dapat cash
Media Pengiklanan Baru
Affiliates domain. $0.10 USD for every referal
Iklan text di sini, cuma RM10

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...