Memang nampak sangat Najib tak berani nak bubar parlimen | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Sabtu, Jun 30, 2012

Memang nampak sangat Najib tak berani nak bubar parlimen

Najib boleh kata apa saja tapi dia silap besar kalau dia ingat orang nak percaya setiap apa yang dia cakap.

Kalau penyokong dan ahli Umno yang bangang mungkin kut akan percaya apa saja yang Najib kata tapinya tak nanti ahli dan penyokong Pakatan Rakyat, ahli dan penyokong Umno BN yang celik politik pun payah nak percaya apa yang Najib cakap.

Realitinya, orang yang cerdik politik tentu dapat baca apa sebenarnya realiti sebenar dari ucapan Najib. Tambah-tambah pulak alasan yang Najib guna tu cukup lemah.

mStar melaporkan:
[Sumber: mStar]
Cara Najib jawab soalan pemberita tu langsung tak meyakinkan. Memang nampak sangat yang sebenarna Najib tak berani lagi nak bubar parlimen dan adakan RPU13.

Semua orang yang celik politik boleh baca tindakan Najib bagi 'gula-gula' kepada rakyat sebelum ni memang tujuan dia untuk tingkatkan sokongan rakyat kepada Umno BN.

Mula-mula Najib bagi RM100 kepada semua pelajar konon nak membantu ibubapa sediakan keperluan kepada pelajar. Kalau betul nak bantu Najib patutnya bagi cuma kepada pelajar yang perlukan bantuan tapi pasai apa dibagi kepada semua pelajar.

Bila Umno BN nampak pemberian tu macam takdak kesan, Najib bagi pulak BR1M, RM500 kepada semua ketua keluarga yang berpendapatan RM3,000 ke bawah sebulan.

Bila nampak sokongan dari masyarakat Felda yang selama ni jadi 'fix deposit' kepada Umno BN sedikit tergugat, Najib bagi pulak 'durian runtuh' kepada masyarkat peneroka Felda.

Cuma isunya sekarang ni berapa ramai sebenarnya rakyat Malaysia yang celik politik dan berapa ramai pulak yang berani untuk bagi peluang kepada Pakatan Rakyat pulak untuk menerajui kerajaan pada PRU13 nanti.


Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...