Ust Azizan tak la teruk sangat rupanya... | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Khamis, Ogos 09, 2012

Ust Azizan tak la teruk sangat rupanya...

Sebelum ni aku dah ulas panjang pasai tema Hari Kebangsaan yang dipilih oleh Pakatan Rakyat tapi Kerajaan Negeri Kedah tak mau guna tapi nak guna tema sendiri atas alasan Kedah lagi awal umumkan tema depa sendiri dan katanya depa takmau membazir pasai dah keluarkan belanja tempah banner guna tema "55 Tahun Merdeka Terus Berbakti ".

Majlis Setiausaha Pakatan Rakyat pun dah setuju, bukan saja Kedah tapi juga Kelantan gua tema lain dari "Sebangsa, Senegara dan Sejiwa" yang dipilih Pakatan Rakyat atas alasan yang sama macam Kedah.

Tak lama lepas Majlis Setiausaha Pakatan Rakyat buat keputusan tu tiba-tiba kerajaan Kelantan bersetuju nak guna tema yang sama, tinggal negeri Kedah saja yang tetap akan guna tema sendiri.

Tiba-tiba semalam, Kedah pun setuju nak guna tema yang sama, satu keputusan yang aku pun tak jangka. Aku dok agak Kedah akan tetap dengan keputusan nak guna tema depa sendiri tu.

Harakahdaily melaporkan:
KUALA LUMPUR: Semua negeri Pakatan Rakyat akan menggunakan logo dan tema yang sama dalam sambutan Merdeka ke 55 apabila Kedah memutuskan berbuat demikian hari ini.

Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali berkata, keputusan itu dibuat oleh kerajaan negeri Kedah dan dimaklumkan kepada beliau hari ini.

"Saya telah menerima panggilan telefon dari Setiausaha Politik Menteri Besar Kedah memaklumkan keputusan itu hari ini," kata Mustafa.

Menurut Mustafa yang meruapakan Pengerusi JK Pemilihan Logo Hari Kemerdekaan ke 55 Pakatan Rakyat, beliau telah berbinacang dengan Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Razak mengenai perkara ini semalam.

"Alhamdulillah hari ini Kedah sudah membuat keputusan menggunakan logo bersama yang diputuskan Pakatan," kata beliau.

Bagi Mustafa (gambar), keputusan Kedah ini menunjukkan betapa hebatnya demokrasi dalam Pakatan Rakyat.

"Kami jawatankuasa peringkat pusat telah bersetuju menerima Kedah dan Kelantan menggunakan tema dan logo mereka sendiri untuk sambutan Kemerdekaan ini walaupun kita ada logo kita sendiri.

"Ini kerana, mereka telah membuat keputusan awal dari keputusan Pakatan tentang pemilihan logo itu.

"Sekarang, mereka (Kedah dan Kelantan) yang membuat keputusan sendiri untuk menggunakan logo dan tema yang sama," kata Mustafa kepada Harakahdaily. - Hrkh.
Rupa-rupanya, Ust Azizan tu tak la teruk sangat. Tah apa Cikgu Pa punya ayat dia guna masa dia berbincang dengan Ust Azizan yang buatkan Ust Azizan boleh ubah fikiran. Mungkin betul macam komen Setpol MB Kedah dalam isu ni sebelum tu,

[Sumber: Facebook]
Dengan berakhir episod tema Hari Kebangsaan Pakatan Rakyat ni, aku harap kita boleh mula balik serang Rais Yatim yang tetap jugak ketegaq takmau tukar tema Hari kebangsaan yang macam gampang tu, jugak isu lagu tema dengan lirik yang macam celaka tu.


Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...