Kita kena mula ugut "warganegara segera" | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Halaman

Selasa, Februari 26, 2013

Kita kena mula ugut "warganegara segera"

Tak payah peduli depa-depa tu dah ada MyKad ka dak, tak payah susah-susah nak minta tengok MyKad depa, kita ugut ja semua warganegara asing yang kita jumpa.

Malaysiakini melaporkan:
Pengarah pilihan raya PAS Dr Hatta Ramli memberi amaran kepada golongan "warganegara segera" yang diberikan hak mengundi oleh kerajaan agar tidak mengundi dalam pilihan raya umum akan datang.

Hatta berkata, PAS kini bekerjasama dengan NGO Asalkan Bukan Umno untuk memburu golongan tersebut dan menakut-nakutnya individu terlibat, yang diberi kerakyatan untuk menyokong kerajaan BN, agar tidak mengundi. - Mkini
Aku setuju sangat dengan gesaan Pengarah Pilihanraya Pas Pusat ni. Kita kena mula ugut depa-depa ni sekarang ni, tak payah tungguh bubar parlimen baru nak mula.

Kena ugut betul-betul punya ugut biar depa ni takut. Biar depa-depa ni cerita kat kawan-kawan depa cerita kita ugut tu. Biar cerita pasai ugut ni tersebar luas dikalangan depa-depa warganegara asing dari Indon, Bangla, Vietnam, Nepal dan semua yang sewaktu dengannya.

Biar depa-depa "warganegara segera" sorang pun tak berani langsung nak keluar mengundi.

Pada aku tak payah peduli depa-depa tu dah ada MyKad ka dak, tak payah susah-susah nak minta tengok MyKad depa, kita ugut ja semua warganegara asing yang kita jumpa.

Jumpa ja muka macam orang Indon, muka macam orang Bangla, muka macam orang vietnam, tanya depa asal dari mana, kalau depa mengaku terus ja kita ugut depa.

Nak ugut macamana ikut suka hangpa, nak ugut tahap mana pun ikut suka hangpa. Tapi satu benda kena ingat kalau jadi apa-apa hangpa kena tanggung sendiri.

Macam disebut dalam taklimat keselamatan dengan peguam taun lepas, sorang peguan PAS bagi satu formula yang mudah.

"Hangpa nak buat apa pun ikut suka hangpa, jangan tanya peguam. Bila dah kena tangkap baru cari peguam."
Published with Blogger-droid v2.0.10

Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

4 ulasan:

  1. Terutama di kelana Jaya, tgk-tgk orang Indon dah mula membanjiri (sebagai pekerja) restoran mamak. Sungguh menghairankan, seolah-olah mamak-mamak ni dipaksa ambil mereka bekerja. Boleh jadi juga memang mamak-mamak ini bersongkokol dng BN.Dengar kata mama-kamak ini sebagai balasan diberikan taraf Bumiputera.

    BalasPadam
  2. Dah boleh start gantung banner ni.
    Jom! Ugut pendatang haram supaya tak ngundi

    BalasPadam
  3. kena banyak banner atau poster beri amaran pada puak-puak pendatang ni samada nak cari makan disini atau nak kena makan.

    BalasPadam
  4. Gua sudah e-mail suratkhabar di Indonesia supaya menasihati rakyatnya di Malaysia supaya jangan masuk campur dalam urusan kami untuk memilih pemimpin di sini. Jika engkar....jangan bising dan berdemo kalau sesuatu terjadi kepada rakyat dia.

    BalasPadam

Boring la layan komen anon... Hahaha...

SEGALA KOMEN ADALAH TANGGUNGJAWAB PENGKOMEN

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...