Pakatan Rakyat takkan dapat kalahkan BN di Sabah? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Khamis, Oktober 04, 2012

Pakatan Rakyat takkan dapat kalahkan BN di Sabah?

Kalau Sabah pun tak boleh mempertahankan status sebagai 'fix-deposit' untuk BN harapan untuk Umno BN tumbang sangat besar. Ditambah pulak dengan beberapa kerusi di negeri 'fix-deposit' BN yang lain macam Sarawak dan Johor, memang patut sangat depa risau. 

MalaysianInsider melaporkan:
KUALA LUMPUR, 4 Okt — Kerajaan Barisan Nasional (BN) Sabah “serius” dan melakukan yang “terbaik” untuk menyelesaikan masalah yang dihadapi oleh rakyat negeri tersebut termasuk isu pendatang tanpa izin, kata setiausaha BN negeri, Datuk Abdul Rahman Dahlan.

Tinjauan yang dilakukan oleh Merdeka Center menyaksikan hanya 54 peratus daripada pengundi yang ditinjau September lalu merasakan BN sedang berada di landasan betul berbanding 66 peratus pada November 2009. Akan tetapi menurut Abdul Rahman, tinjauan tersebut tidak akan mempunyai kedudukan dalam pilihan raya akan datang. - TMI.
Nampaknya pemimpin BN Sabah risau sungguh dengan hasil servey yang MerdekaCenter buat. Persepsi sangat tak bagus, dan depa terpaksa mempertahankan diri untuk mempertahankan persepsi.

Semalam Salleh Said Keruak pun dah ulas macam dilaporkan TheSundaily
Development is a never-ending commitment while infrastructure facilities, especially water and electricity, are being implemented at a most rapid pace in Sabah, contrary to a survey claim.

At the same time, both development and infrastructure are localised and they are not often highlighted in the media, according to Sabah Umno deputy chief Datuk Salleh Said Keruak.

Hence, he said, to state there was a lack of development and poor infrastructure was not accurate, when all sorts of development took place in the state.

They included the Kota Kinabalu Airport extension, ammonia and urea plant, power producing stations, roads and industrial parks, he said in reference to a Merdeka Centre survey report here today. - TheSundaily.
Kalau tengok ke keputusan servey tu, tak la teruk sangat pasai nampak macam Umno BN masih lagi dapat mempertahankan Sabah pasai masih ada sokongan 54%.


Cumanya mungkin kut depa risau Sabah masih depa pegang tapi pusat dapat kat Pakatan Rakyat. Dengan sokongan cuma 54% tentu punya ada beberapa kerusi parlimen yang akan jatuh ke tangan pembangkang.

Kalau Sabah pun tak boleh mempertahankan status sebagai 'fix-deposit' untuk BN harapan untuk Umno BN tumbang sangat besar. Ditambah pulak dengan beberapa kerusi di negeri 'fix-deposit' BN yang lain macam Sarawak dan Johor, memang patut sangat depa risau.

Berkaitan


Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...