Cisss!!! Macamana pulak last minit polis boleh bagi kebenaran pulak ni? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Jumaat, Julai 13, 2012

Cisss!!! Macamana pulak last minit polis boleh bagi kebenaran pulak ni?

Nampak gayanya mungkin takdak harapan la untuk nak rasa lagi pancutan air kimia dan gas pemedih mata penyesak dada.

Ingatkan tentu la demo esok akan ada trak water canon dan pasukan penembak gas pemedih mata, pasainya kalau ikut kemarin punya berita bunyi macam sungguh-sungguh polis tak bagi, bukan setakat tak bagi berarak ke istana negara tapi berhimpun di Masjid Wilayah pun polis tak bagi.

Macamana la tiba-tiba pulak pihak polis boleh bagi kebenaran ni aku pun mushkil. Padahal dah belambak laporan polis yang dibuat oleh penchachai Umno yang berselindung di sebalik NGO supaya polis halang demonstrasi Oren tu.
Mungkin kut kementerian dalam negeri dapat nasihat dari pakar strategi pilihanraya untuk Umno BN yang kata kalau di halang Himpunan Oren ni akan bagi lagi masalah kepada Umno BN untuk dapat undi pada PRU13.

Ataupun, kemungkinan jugak depa dapat maklumat hasil siasatan SB politik yang jangka tak ramai yang akan turun demonstrasi esok. Jadinya lebih elok polis bagi kebenaran, lebih mudah nak spin untuk kempen PRU13.

Jadinya aku harap bagi yang sebelum ni dah buat keputusan untuk tak turun demonstrasi kali ni elok fikir balik dan ubah keputusan tu. Masih sempat lagi untuk buat persiapan untuk sama-sama meraikan

Himpunan Oren Selamatkan Felda

Malaysiakini melaporkan:


Memang CISSS! sungguh la. Punah la harapan nak merasa gas sekali lagi... Hahaha...


Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...