Penchachai Umno Johor makin tertekan, terpaksa fitnah cikgu Mala? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Jumaat, Jun 22, 2012

Penchachai Umno Johor makin tertekan, terpaksa fitnah cikgu Mala?

Aku cukup yakin dalam sebulan dua sebelum ni penchachai Umno BN di Johor memang rasa tertekan, memang rasa risau bila Salahuddin Ayub menyuarakan hasrat hati dia nak balik bertanding di Johor.

Tambah pulak Pesuruhjaya PAS Johor dengan secara terbuka mewar-warkan nama Salahuddin Ayub sebagai bakal menteri besar Johor kalau Pakatan Rakyat berjaya rampas Nusajaya.

Cadangan Dr. Mahfodz tu disokong pulak oleh pimpinan PKR dan DAP Johor dan depa pun mengalu-alukan hasrat Salahuddin untuk balik bertanding di Johor yang dalam masa yang sama tentu akan memperkuatkan jentera pilihanraya Pakatan Rakyat Johor.
Puak-puak penchachai spin kata Salahuddin Ayub sebenarnya ditendang keluar dari Kelantan, dah takdak tempat pasai tu dia terpaksa balik bertanding di negeri kelahiran sendiri, negeri paling kuat Umno dalam dunia.

Kat bawah ni jawapan Salahuddin Ayub kepada tuduhan penchachai umno BN tu.


Tambah lagi tertekan puak-puak penchachai Umno BN bila timbul khabar angin yang Lim Kit Siang pun berminat nak bertanding di Johor jugak. Lagi tambah tertekan bila ada khabar angin nama Ahli Parlimen Batu Gajah Fong Po Kuan dan Ahli Parlimen Serdang Teo Nie Ching pun disebut-sebut akan bertanding di johor jugak.

Nasib baik la YB Fong dan YB Teo cepat-cepat nafi khabar angin tu, tapi setakat yang aku tau Lim Kit Siang tak pernah lagi menafikan khabar angin yang kata dia akan bertanding di Johor lepas ni.

Baru-baru ni penchachai Umno BN boleh bernafas lega bila timbul isu Hj Nizar merderhaka sultan johor dalam isu WWW1. Hampir setiap malam media penchachai spin isu tu. Pemuda Umno Johor cuba memaksimakan politcal mileage dengan menganjurkan Himpunan menjunjung Taat Setia.

Depa kata lebih 30,000 rakyat Johor turun ke demonstrasi tu. Walaupun ada yang kata kehadiran sebenar tak sampai banyak tu tapi ramai yang setuju himpunan tu boleh dikira berjaya. Ramai yang yakin peluang Pakatan Rakyat di Johor macam tertutup dengan isu WWW1 tu.

Tapi bila PAS adakan Himpunan Hijau menuju Putrajaya peringkat negeri Johor melibatkan Presiden PAS, TG Hj Hadi Awang. Beribu jugak rakyat Johor yang hadir.

Nampak macam isu WWW1 tu tak berapa nak bagi kesan sangat, masih ramai jugak yang sokong Pakatan Rakyat dan PAS.

Minggu depan PAS akan anjurkan satu lagi program besar yang melibatkan TG Nik Aziz, Mursyidul Am PAS pulak. Aku yakin lebih ramai lagi akan hadir program kali ni.

Aku yakin para penchachai Umno BN kembali tertekan. Pasai tu lah tiba-tiba boleh timbul cerita Cikgu Mala nak masuk Umno pasai tak puas hati tak dapat imbuhan lepas letak jawatan untuk jadi calon PAS PRK Tenang dulu. Dah tertekan sangat kut sampai sanggup guna kaedah fitnah BANGANG macam ni.

Kalau nak fitnah pun agak-agak la sama. Ada ka orang yang cukup BANGANG yang nak percaya kalau fitnah semborno macam tu. Lain la kalau boleh keluarkan bukti, ada sebab jugak la kut orang nak percaya.

Harakahdaily melaporkan:
[Sumber: Hrkh]
Sumber imej: Te@m IT

Berkaitan


Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...