Po Kuan dan Nie Ching ni potong stim betui la... | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Selasa, April 24, 2012

Po Kuan dan Nie Ching ni potong stim betui la...

Teo Nie Ching
Kemarin aku buat posting pasai khabar angin yang kata bukan saja Kit Siang tapi juga Fong Po Kuan dan juga Teo Nie Ching akan bertanding di Johor.

Aku cukup yakin puak-puak Umno dah kecut perut dengar berita tu. Mau tak kecut perut pasai depa mungkin kalah di negeri kelahiran Umno sendiri, negeri yang selama ni boleh dianggap fix deposit untuk Umno
 
Kalau betul depa bertiga bertanding di Johor macam yang aku tulis kemarin, memang tak mustahil DAP boleh tingkatkan sokongan orang cina sampai ke tahap 90%. Kalau sampai ke tahap tu memang confirm Umno BN tumbang di Johor.
Tiba-tiba hari ni Harakahdaily keluarkan laporan macam lain pulak.
[Sumber: Hrkh]
Memang potong stim betul la Po Kuan dan Nie Ching ni, kalau ada yang dah berangan-angan nak aim Ketua kampung tentu jadi terencat.

Apa pun, kita tak boleh salahkan Po Kuan dan Nie Ching. Depa bukan boleh mudah-mudah nak tukar kerusi macam tu saja. Setiap kerusi tu aku yakin dah ada 'tuan punya' walau pun belum rasmi lagi.

Lain la kalau macam pilihanraya sebelum-sebelum ni, orang tak berapa kisah sangat kalau tak bertanding pun, tambah-tambah di kerusi yang pada sejarahnya kalah dengan majoriti berbelas ribu kalau pun tak berpuluh ribu.

Pilianraya kali ni berbeza pasai peluang untuk rampas negeri dan pusat cukup cerah. Kalau tak menang pun takpa, janji bertanding, walaupun kalah tentu ada mana-mana bahagian ghanimah yang boleh dapat tak kira diperingkat negeri atau pun di peringkat pusat.

Bahkan aku langsung tak heran kalau ada yang sampai tahap sanggup berperang untuk pastikan nama dia atau nama 'bos' dia naik jadi calon.



Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...