PKR minta maaf sebab BANGANG!!! Apa masalahnya calon ponteng? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Isnin, April 25, 2016

PKR minta maaf sebab BANGANG!!! Apa masalahnya calon ponteng?

Bertambah kompom BANGANG PKR pasai depa 'taktau' yang calon tak hadir ke pusat penamaan calon pun takpa. Cukup dah kalau dua orang pencadang calon tu hadir serahkan borang pencalonan.

Malaysiakini melaporkan:
PKR hari ini merakamkan kekesalan kerana kecuaiannya menyaksikan BN menang tanpa persaingan di dua kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) iaitu di Bukit Sari dan Bukit Kota pada pilihan raya negeri Sarawak ke-11.

Pengarah Operai Bilik Gerakan Utama, PKR, Ismail Yusop dalam satu kenyataan media berkata calonnya di Bukit Sari, Alex Lihan tidak hadir ke pusat penamaan pagi ini tanpa sebarang alasan. - Mkini.
Jugak dilaporkan:
“Kami amat kecewa dengan perubahan keputusan pada saat-saat terakhir ini dan kes ini akan dirujuk kepada Jawatankuasa Displin.

“Penamaan calon Pantai Damai (Morni Samsudin) terbatal disebabkan beliau muflis kerana menjadi penjamin pinjaman. Parti akan meneliti semula proses penyemakan calon,” katanya. - Ibid.
Takdak dah kut perkataan yang lebih sesuai aku guna selain dari perkataan BANGANG. Kalut sangat nam 'berperang' dengan DAP sampai benda asas macam tu pun boleh cuai.

Alasan calon muflis aku langsung tak boleh terima. Lagi pun PKR bukan parti baru setahun jagung, masuk pilihanraya pun dah banyak kali tapi benda macam ni pun boleh cuai. Menang BANGANG.

Lebih BANGANG lagi bila PKR bagi alasan calonnya tak hadir di pusat penamaan calon Dun Bukit Sari. Tak BANGANG apanya kalau 'pergerakan calon' pun depa taktau.

Bertambah kompom BANGANG PKR pasai depa 'taktau' yang calon tak hadir ke pusat penamaan calon pun takpa. Cukup dah kalau dua orang pencadang calon tu hadir serahkan borang pencalonan.

Aku yakin masa PRU ke 13 kelas, Azmin pun tak hadir di tempat penamaan calon, salah satu sama ada pusat penamaan Dun Bukit Antarabangsa ataupun pusat penamaan calon Parlimen Gombak.

Macam tu jugak

Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...