Rais Yatim akan ditekan sampai letak jawatan isu Hari Kebangsaan? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Rabu, Ogos 01, 2012

Rais Yatim akan ditekan sampai letak jawatan isu Hari Kebangsaan?

Walaupun Rais Yatim dah 'mengaku kalah' dengan tarik balik 'logo bangang' Sambutan Hari Kebangsaan 2012, nampaknya ramai yang masih tak puas hati.

Kalau yang menghentam dia tu dari pihak Pakatan Rakyat saapa pun tak heran, malah kalau memang patut dihentam macam isu hari kebangsaan tahun ni pun orang tak peduli.

Yang malang bagi Rais Yatim bukan saja pihaj Pakatan Rakyat tapi dari pihak Umno BN pun tumpang belasah sama terutama sekali dari kalangan penchachai media baru Umno BN.
Puak-puak ni punya belasah lagi teruk, memang jenih takdak akhlak nak kata apa, memang dah jenis macam tu. Takat maki barang kemaluan pak dan mak dia tu biasa la.

Tak cukuip dengan tarik balik logo hari kebangsaan depa jugak minta Rais tarik balik lirik dan lagu tema hari kebangsaan yang standard macam pemintak sedekah tu dan perkembangan terkini nampaknya memang ada kemungkinan lirik dan lagu tu pun akan ditarik balik jugak.

Malah ada yang lebih setapak ke depan dan akan berusaha tekan Rais Yatim sampai dia letak jawatan pasai perbuatan bangang dia tu menyusahkan Najib dan Umno BN.

Kalau menteri newgara lain mungkin la ada yang letak jawatan tapi menteri Malaysia jangan harap la. Tara ada skandal dengan amah Indon pun boleh buat rileks ja, takkan la pasai logo ja dia nak letak jawatan pulak.

Tapi kalau tengok ke episod 'Shahrizat Lembu', tak mustahil kalau Rais Yatim pun 'dipaksa' letak jawatan, tambah-tambah dekat-dekat nak pilihanraya ni. Kalau Najib perlu kambing hitam untuk jadi korban mungkin Rais Yatim antara calon yang sesuai.

Kat bawah ni aku salin tampal dari blog Yong Suka Kuning menteri-menteri luar negara yang letak jawatan sejak awal tahun 2012 ni.

Menteri Greece sebab gagal tangani krisis kewangan
Menteri Burma pasai tenaga letrik naik harga
Menteri Hongkong pasai kantoi kes rasuah lama
Menteri India pasai kantoi kaki seks
Menteri seterusnya di sini.

Takdak pulak menteri yang letak jawatan pasai buat benda bangang macam Rais Yatim. Mungkin pasai negara-negara lain takdak menteri yang cukup bangang macam Rais Yatim kut.


Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...