Berita buruk untuk Ketua Wanita Umno Shahrizat 'lembu'? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Sabtu, Jun 29, 2013

Berita buruk untuk Ketua Wanita Umno Shahrizat 'lembu'?

Walaupun aku yakin ramai perwakilan Wanita Umno yang semakin tak suka dengan Shahrizat terutama sekali akibat skandal kes lembu NFC tapi aku tak rasa depa sanggup duduk bawah Azalina yang nampak macam tak berapa nak wanita tu.

Malaysiakini melaporkan:
Ketua Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil bakal menerima tentangan dari bekas ketua Puteri Umno Datuk Azalina Othman Said dalam pemilihan untuk jawatan tertinggi dalam sayap tersebut pada hujung tahun ini.

Laporan The Star hari ini menyebut, Azalina telahpun membuat keputusan untuk bertanding menentang Shahrizat, yang berazam untuk mempertahankan jawatan tersebut. - Mkini.
Aku tak berapa pasti berita ni buruk atau tidak untuk Shahrizat tak macam yang aku ulas sebelum ni pasai berita baik untuk Ketua Pemuda Umno.

Pasainya aku tak rasa Azalina boleh menang kalau dia cabar Shahrizat untuk jawatan Ketua Wanita. Tak macam Khairy yang baru dilantiki jadi menteri, Azalina bukan lagi menteri malah dia pun nyaris-nyaris tak terpilih sebagai calon parlimen Penggerang.

Walaupun aku yakin ramai perwakilan Wanita Umno yang semakin tak suka dengan Shahrizat terutama sekali akibat skandal kes lembu NFC tapi aku tak rasa depa sanggup duduk bawah Azalina yang nampak macam tak berapa nak wanita tu.

Lagipun, aku nampak masa Azalina jadi Ketua Puteri lagi, dia dah tak disukai wanita Umno. Kalau dia disukai tentu lepas saja dia dah tak jadi Ketua Puteri dia terus 'dibagi' jawatan dalam Wanita Umno.

Apa pun, Shahrizat cukup bernasib baik pasai saingan dia yang paling utama dah takdak. Kamalia yang sebelum ni adalah Naib Ketua Wanita Umno dah dipecat dari parti sebab bertanding atas tiket bebas di parlimen Kuala Kangsar.

Taktau la pulak kalau ada pemimpin wanita Umno yang lain yang berani nak lawan Shahrizat. Kalau ada yang berani pun aku tak yakin Shahrizat akan kalah.

Di pihak Azalina pulak, aku rasa dia terpaksa bertanding kalau nak terus ada dalam arus perdana politik. Aku yakin dia pun tau yang penggal kali ni adalah penggal yang terakhir untuk dia. Dengan tiket sebagai ketua Wanita saja yang boleh pastikan dia terus boleh jadi calon untuk PRU14 nanti.

Mungkin kut dia rasa dia ada peluang untuk menang pasai ramai dah ahli puteri masa dia jadi Ketua Puteri dah masuk dan pegang jawatan dalam Wanita Umno diperingkat akarumbi.

Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...