Suasana di program Bahas Manifesto calon Parlimen P057 Parit Buntar | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Ahad, April 28, 2013

Suasana di program Bahas Manifesto calon Parlimen P057 Parit Buntar

Apa pun malang untuk rakyat di Parit Buntar terutama sekali penyokong Pakatan Rakyat, tak berpeluang nak 'kenal' calon Umno BN ni secara lebih dekat. Dan yang lebih penting lagi tak berpeluang nak dengar kupasan berkenaan manifesto kedua-dua belah pihak dari mulut calon Umno yang depa kata seorang pemimpin belia yang hebat.

Macam yang dah diwar-warkan, semalam berlangsung program Bahas Manifesto Pilihanraya P057 Parlimen Parit Buntar.

Debat yang bukan saja dinanti-nantikan oleh penduduk terutamanya pengundi di parlimen Parit Buntar tapi juga seluruh Malaysia.


Dan macam yang dijangka ramai, calon muda dari Umno BN yang juga Presiden Belia 4B Malaysia merangkap Timbalan Presiden Majlis Belia Malaysia, gagal hadir ke majlis tu sehingga tamat.

Walaupun sebelum ni macam yang dilaporkan Berita Harian Ghadafi kata dia tak takut nak berdebat dengan Dr. Mujahid macam yang aku kopipes dalam posting sebelum ni tapi tak lama lepas tu keluar pula berita yang kata dia tak mau buang masa berdebat pasai dia perlu tumpukan masa untuk berkempen.

Memang dari awal pun takdak sapa yang percaya Ghadafi akan berani berbahas dengan Dr. Mujahid di pentas terbuka macam tu, malah di pentas tertutup pun aku tak rasa dia akan berani.

Tambah-tambah bila aku buat carian dalam youtube.com, langsung takdak satu pun video dia kat site tu. Nampak sangat dia bukan seorang pembahas ataupun 'orator' yang baik.

Dengar ceritanya masa dia buat ucapan ringkas di majlis Umno pun dia masih tergagap-gagap, tentu punya dia tak berani nak berbahas dengan Dr. Mujahid yang memang dah biasa berdebat dan berbahas bukan saja di dalam parlimen bahkan sampai ke luar negara.

Apa pun malang untuk rakyat di Parit Buntar terutama sekali penyokong Pakatan Rakyat, tak berpeluang nak 'kenal' calon Umno BN ni secara lebih dekat.

Dan yang lebih penting lagi tak berpeluang nak dengar kupasan berkenaan manifesto kedua-dua belah pihak dari mulut calon Umno yang depa kata seorang pemimpin belia yang hebat.

Antara yang kecewa...
Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...