Iklan Top

Iklan 468X60 dan Javascript Iklan bawah post

Tuesday, January 08, 2013

Berita 'terburuk' perkembangan terkini #KL112

Apa pun, aku rasa masih ada lagi peluang dan kemungkinan untuk merasa pancutan air kimia dan gas pemedih mata pasainya setakat ni pihak pengurusan Stadium Merdeka masih lagi tak bagi kebenaran. Kalau himpunan tu 'terpaksa' dibuat dijalanraya aku tak rasa pihak polis bersedia nak jafi fasilitator.

Malaysiakini melaporkan:  
Penganjur Himpunan Kebangkitan Rakyat yang mengadakan pertemuan dengan Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar hari ini gembira dengan jaminan polis untuk berperanan sebagai pemudahcara dalam pada perhimpunan pada 12 Januari di ibu negara.

Setiausaha Agung PKR Datuk Saifuddin Nasution berkata Ismail dalam mesyuarat berkenaan turut menyatakan kesediaan untuk menjadikan perhimpunan pada hari tersebut sebagai "detik bersejarah" selepas "belajar daripada kekurangan" yang berlaku semasa perhimpunan sebelum ini. - Mkini.    
Pada orang lain mungkin berita ni berita terbaik tapi bagi orang yang ketagih nak kena semburan air kimia dan gas pemedih mata, berita ni mungkin berita yang terburuk setakat ni.

Malaysiakini juga melaporkan:
"Tan Sri Ketua Polis Negara sebut peranan polis sebagai fasilitator. Hubungan polis dan wartawan pada perhimpunan itu, mereka akan menyediakan marsyal untuk memandu petugas media berdasarkan (peruntukan) seksyen Akta Perhimpunan Aman.

"Adalah menjadi tanggungjawab semua supaya tertib dan kami ingatkan mereka yang hadir datang dalam suasana mood festival, bagi membantu menjamin kelangsungan perhimpunan.

"IGP mahu menjadi (perhimpunan ini) sebagai saat bersejarah, iaitu belajar daripada kekurangan yang terdahulu. Mereka berhasrat untuk memberi khidmat yang terbaik, untuk memastikan semua hak mengikut undang-undang dan perlu dihormati," kata Saifuddin. - Ibid.
Kalau dah Ketua Polis Negara sendiri dah bagi jaminan yang polis akan jadi fasilitator takkan fasilitator nak sembur air kimia dan gas pemedih mata kut.

Apa pun, aku rasa masih ada lagi peluang dan kemungkinan untuk merasa pancutan air kimia dan gas pemedih mata pasainya setakat ni pihak pengurusan Stadium Merdeka masih lagi tak bagi kebenaran.

Malaysiakini juga melaporkan:
Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu menegaskan pihaknya akan menunggu sehingga tengahari esok untuk pihak pengurusan Stadium Merdeka membuat keputusan sama ada membenarkan perhimpunan Kebangkitan Rakyat diadakan di stadium tersebut pada 12 Januari ini.

Setakat ini, kata beliau, pihaknya masih belum menerima apa-apa berita berhubung kelulusan untuk menggunakan Stadium Merdeka.

"Kita tunggu sehingga jam 1 tengahari esok sama ada diizinkan atau tidak. Sebarang pengumuman akan dibuat dalam sidang media esok, jam 4 petang di pejabat agung PAS. - Mkini.
Kalau himpunan tu 'terpaksa' dibuat dijalanraya aku tak rasa pihak polis bersedia nak jafi fasilitator.

Dan kalau diteliti kenyataan Menteri Dalam Negeri macam yang aku ulas dalam posting sebelum ni "Hishamuddin patut ingatkan diri dia sendiri bukannya penganjur #KL112" nampak macam Hishamuddin memang berharap himpunan kali ni pun akan berakhir dengan 'rusuhan' macam himpunan-himpunan Bersih sebelum ni.

Berkaitan

Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

11 comments:

  1. aku baru je terserempak dengan lori-lori fru petang tadi kat area cheras. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lori FRU tue nanti untuk angkut tetamu nak bagi hidangan nasi kenduri di Pulapol... Kan dulu diorang ader bagi camtue.... hahaha

      Delete
  2. tAK APE DIA ORANG TENGAH BUAT LATIHAN JER TU HE HE

    ReplyDelete
  3. Nak tengok sapa yang menipu dalam permainan bola ini. Polis ka atau UMNO. Kalau jawapannya UMNO, maka, PRU-13 nanti adalah balasannya.

    ReplyDelete
  4. Susah sangat rasanya nak percaya polis hanya akan jadi fasilitator dan tengok saja...

    ReplyDelete
  5. anon 8:06am. Ko tngk antara UMNO dengan Polis je? Penganjur dan peserta kompom x buat salah ke? MEMANG SAH PECACAI PAKATAN HARAM!!! Kalau Perhimpunan Shamsidar tu jadi rusuhan disebabkan kebangangan puak bodoh macam kamu yang ikut tak pasal-pasal macam monyet melompat-lompat, korang sanggup murtadkan dia jadi orang UMNO dan macam-macam lagi dakyah kamu.... LAWAK LA KORANG NI!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku rasa hang yang buat lawak kut... HAHAHA...

      Delete
  6. anon 11:11,

    jgn nak tunjuk bangang dgn buat statement sampah..

    kalau dah macai umno, mmg ckp tak guna otak...

    kalau takde gangguan, insha Allah aman...

    ReplyDelete
  7. Ko guna pakai otak ye anon 12.53pm? Nama pun tak berani letak masa nak komen.. Korang ni semua memanglah monyet.. huhuhuh... ( Jangan kata aku pun tak letak nama.. Aku ikut cara korang jer.) "Kalau nak kalahkan pihak lawan, kena ikut cara mereka.. Tapi jangan jadi monyet sudah... KAH!! KAH!! KAH!!-Hisammudin Rais Konset Bontot punye ketawa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok ke nama pun dah tau BANGANG... Hahaha...

      Delete
    2. Rasanya ko tak akan publish komen aku yang ni.. Aku tau kamu penyokong PR ni bukan jujur sangat. Isle' PAS lah katakan..
      Sebenarnya aku nak ucap terima kasih je kat ko sebab ambil perhatian dengan komen aku.. Komen orang lain ko tak layan pun.. Memang sah ko geng orang yang suka cari pasal!! LAWAK LA KORANG NI!!! KAH!! KAH!! KAH!!
      (Aku cabar ko publish komen aku ni.. Tapi ko tak nak publish pun xpe sebab semua orang pun tau blogger Pakatan Haprak macam korang ni memang pengecut nak mampos!!)

      Delete

Mai komen kat sini. Ikut suka hangpa nak tulis apa pun tapi ikut suka aku pulak nak publish ka dak, tapi kalau MENCARUT kompom aku anggap spam... Hahaha...
Apa pun, tolong la tulis nama apa pun takpa, takkan BANGANG sangat nak tulis nama pun tak reti... dan segala komen adalah tanggungjawab pengkomen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Page Number