Demo besar-besaran di Pengerang pulak hujung bulan ni!!! | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Jumaat, September 14, 2012

Demo besar-besaran di Pengerang pulak hujung bulan ni!!!

Harakahdaily melaporkan:
Himpunan Hijau, Gabungan NGO Pengerang serta beberapa NGO akan mengadakan satu himpunan 15,000 orang di Pengerang pada 30 September 2012. Tema himpunan adalah: “Himpunan Hijau: Lestari Pengerang”.

Saya ingin menegaskan lagi bahawa, himpunan besar Himpunan Hijau: Lestari Pengerang yang akan diadakan di Sg. Rengit pada 30 September 2012 ini kemungkinan himpunan besar-besaran yang terakhir di kawasan Pengerang. - Hrkh.
Macam yang aku tulis sebelum ni:
Suka aku nak mencadangkan kepada Salahuddin Ayub yang baru dipertanggungjawabkan sebagai mengetuai pasukan khas isu RAPID Pengerang supaya buat sekali lagi Demo RAMPAS macam poster kat atas ni sebelum PRU13.

Aku yakin kalau buat demo RAMPAS sekali lagi, memang jem pekan Pengerang. Demo bulan 5 hari tu promosi tak berapa nak power kut, pasai tu aku pun tak perasan demo tu. - Ibid.
Nampaknya, kerja YB Salahuddin dah sikit ringan pasai tak perlu jadi penganjur demonstrasi tu, cuma skuasd khas di bawah Salahuddin Ayub perlu main peranan bersungguh-sungguh untuk tarik seramai mungkin hadir sertai demo tu.

Tempoh 2 minggu rasanya cukup kalau PAS berhasrat nak gembeling kehadiran dari seluruh negara untuk bagi sokongan moral kepada penduduk yang terlibat dengan projek RAPID Pengerang tu.

Aku cukup yakin ramai pendemo tegar yang tak sabar-sabar nak turun tambah-tambah kalau ada kemungkinan boleh rasa gas pemedih mata dan semburan air kimia. Aku yakin semakin ramai yang dah ketagih semenjak Himpunan Bersih 3.0 yang dah berlalu 138 hari.

Kat bawah ni gambar dan video sekitar demonstrasi di Pengerang bulan Mac lepas.


  




Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...