PR Kedah dan Selangor jangan jadi macam Pak Kaduk | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Sabtu, Julai 28, 2012

PR Kedah dan Selangor jangan jadi macam Pak Kaduk

Selain dari laporan kajian Prof Dr. Fuad dari UKM dan Prof Dr. Rohana Yusuf dari UUM tu rupanya ada lagi pembentangan laporan kajian lain-lain profesor.

Sinarharian semalam melaporkan pasai laporan kajian oleh Prof Dr Mansor Mohd Noor dari Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM).

Hasil kajian prof ni mungkin lebih fokus pasai boleh sebut laporan untuk setiap negeri yang katanya dibuat secara berkala antara April dan Mei.
Sinarharian melaporkan:
[Sumber: Sinarharian]
Kalau kajian oleh Dr Fuad kata Kedah akan kekal ditangan PR dengan margin tipis dan mungkin boleh berubah dan kajian oleh Dr. Rohana pula kata Kedah bakal jatuh ketangan Umno BN, kajian oleh Dr. Mansor ni pulak kata Kedah akan kekal di tangan PR bersama Kelantan dan Pulau Pinang.

Macam aku tulis sebelum ni, tak penting sangat kita sampai nak semak telus atau tak kajian para ahli MPN ni. Yang paling baiknya kita ambil kesimpulan hasil kajian ni yang kata ada kemungkinan besar Kedah dan Selangor jugak Umno BN akan berjaya rampas balik.

Hasil kajian ni sepatutnya bagi dorongan kepada jentera PR di Kedah dan Selangor untuk tingkatkan lagi gerakerja ke arah nak tambah sokongan dan undi untuk mempertahankan kemwnangan PRU12

Dan yang lebih penting lagi hasil kajian MPN ni patut jadi peringatan kepada pimpinan PR di Kedah dan Selangor supaya menghentikan semua pertempuran dalaman.

Untuk apa kita bertempur untuk tentukan sapa yang jadi MB kalau kerusi MB tu akan jatuh ke tangan Umno?

Jangan sampai jadi macam PakPandir Pak Kaduk, menang sorak tapi kampung tergadai.


Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...