Angan-angan Mat Jenin si Ketua Penerangan Umno? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Isnin, Julai 09, 2012

Angan-angan Mat Jenin si Ketua Penerangan Umno?

Dalam keadaan semua penganalisis politik meramalkan yang PRU13 adalah pilihanraya yang paling sengit dalam sejarah Malaysia rupa-rupaya masih ada pemimpin Umno yang berangan nak menang majoriti 2/3.

Nak boleh pertahankan Putrajaya pun Najib tak berapa nak yakin macamana pulak Ketua Penerangan Umno masih lagi boleh berangan nak menang besar.

Aku cukup yakin kalau Najib yakin boleh menang dengan majoriti mudah pun dua dah bubar parlimen dan adakan PRU13 pada bulan lepas, bulan yang sesuai selepas selesai pengagihan gula-gula pilihanraya BR1M.
Tapi bila depa tengok rasuah BR1M tak berapa nak bagi kesan pasai tu lah Najib sampai sekarang tak berani nak bubar parlimen, masih tercari-cari formula untuk menang PRU13.

Jadi kesian kesian pulak aku kat Ahmad Maslan ni, kalau nak berangan pun tak payah la cerita kat orang, ni sampai tahap cerita kat wartawan, buat orang gelak ja.

mStar melaporkan:
[Sumber: mStar]
Taktau la pulak kalau ramai yang berkongsi angan-angan dengan Ketua Penerangan Umno yang BANGANG ni, kalah angan-agan Mat Jenin.

Semalam Sinarharian melaporkan:
[Sumber: Sinarharian]
Penganalisis politik pro Umno pun kata PRU13 paling sengit macam dilaporkan Utusan:
KUALA LUMPUR 12 Mac - Pilihan Raya Umum Ke-13 yang bakal berlangsung tidak lama lagi dijangka menjadi antara pilihan raya paling sengit dalam sejarah negara.

Pensyarah Sains Politik, Pusat Pengajian Sejarah, Politik dan Strategi, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof. Dr. Shamsul Adabi Mamat berkata, kelebihan masih berpihak kepada Barisan Nasional (BN) berdasarkan situasi semasa serta populariti yang dimiliki oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Katanya, hakikat bahawa pilihan raya kali ini akan menjadi sengit serta mencabar tidak boleh dinafikan kerana kedua-dua pihak iaitu BN dan juga pakatan pembangkang masing-masing mempunyai keyakinan untuk memenanginya. - Utusan.
Malah Najib sendiri setuju yang PRU13 adalah yang paling sengit macam yang dilaporkan Utusan:
Sambil mengakui PRU13 akan datang sebagai sengit, Perdana Menteri berkata, apa yang penting ialah individu berkenaan adalah calon terbaik untuk BN. - Utusan.

Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...