Sampai bila Pakatan Rakyat masih nak BERBINCANG dengan SPR? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Rabu, Jun 13, 2012

Sampai bila Pakatan Rakyat masih nak BERBINCANG dengan SPR?

Aku cukup setuju dengan cadangan Pakatan Rakyat nak pi jumpa SPR sekali lagi. Cumanya yang aku tak berapa nak setuju bila depa kata nak pi jumpa SPR untuk berbincang.

Dengan SPR ni takdak gunanya dah berbincang. Nak berbincang apanya kalau dah sah-sah SPR ni selalu sangat beraksi macam 'si anjing Umno'. Banyak sangat dah aksi-aksi SPR yang terang-terang nak bagi pakatan Rakyat payah nak menang dan dalam masa yang sama memudahkan Umno BN.

Patutnya Pakatan Rakyat gunakan pendekatan yang lebih keras dan berbincang tak termasuk dalam pendekatan yang keras.
Patutnya wakil Pakatan Rakyat pi jumpa SPR paling kurang pun untuk tuntut penjelasan dari SPR ataupun gesa SPR supaya terima cadangan yang depa nak bawak. Kalau setakat nak berbincang buang  masa ja.

Lagi satu wakil yang jumpa SPR tu patut bawak kata dua kepada SPR. Buat penampahbaikan sebelum PRu13 ataupun bersedia untuk hadapi Himpunan Bersih 4.0.

Harakahdaily melaporkan:
[Sumber: Hrkh]
Angka 26,000 tu pun dah cukup besar. Dengan angka sebanyak tu pun aku rasa Pakatan Rakyat dah boleh tumbang di Selangor kalau kena dengan taburannya mengikut Dun terpilih. Tak masuk lagi macam-macam isu lain yang tak kuran meragukan dan jumlahnya pun besar jugak.

Pasai itulah pada aku Pakatan Rakyat dah tak boleh berlembut dengan SPR. Sia-sia masuk pilihanraya dalam keadaan kita hampir pasti akan kalah. Bukan kalah pasai rakyat tak sokong tapi kalah pasai penyelewengan dan penyelewengan tu banyak yang dilakukan oleh SPR yang beraksi macam 'si anjuing Umno'.



Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...