Pilih PAS atau Umno - Analisis, Dalil dan Penjelasan | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Selasa, Mei 29, 2012

Pilih PAS atau Umno - Analisis, Dalil dan Penjelasan

Bersempena masih panas isu 'Undi PAS Masuk Syurga' aku rasa elok aku promote satu buku yang kawan aku tulis macam gambar kat sebelah ni. Walaupun buku tu bukan ulas pasai isu tu tapi sangat relevan dengan isu tu.

Sebenarnya buku tu member aku ni tulis dah lama dah. Cetakan pertama bulan Oktober tahun 2010, maknanya dah nak dekat 2 tahun.

Cumanya aku ja baru tau pasai buku tu, jenis bukan ulat buku dan bukan jenis kaki dengar ceramah.

Kalau jenis ulat buku mungkin lagi awai aku dah jumpa buku tu. Kalau kaki dengar ceramah pun tentu lagi awai aku jumpa buku tu pasai katanya buku tu dulu memang dipromosi di tempat ceramah terutama yang dihadiri oleh Hj Nizar.
Buku yang cuma setebal 106 muka surat tu pada aku memang sangat-angat sesuai dibaca terutamanya orang yang masih konfius lagi pasai apa PAS sungguh-sungguh lawan dengan Umno walaupun kedua-dua parti tu adalah parti orang melayu Islam. Lengkap tapi padat.

Lagi satu, buku tu jugak sangat-sangat sesuai untuk orang yang baru masuk PAS terutama sekali yang sebelum ni adalah ahli Umno. Boleh memurnikan niat keluar Umno dan masuk PAS.

Pasainya buku tu memperincikan dalil-dalil dari Al-Qurna dan hadith pasai apa kena sokong PAS dan pasai apa tak boleh sokong Umno selain dari turut mempeincikan apa untung sertai PAS.

Yang paling menarik, buku tu menjelaskan beberapa kekeliruan, antaranya

  1. Politik - Demokrasi - Pilihanraya
  2. PAS ekstrim, kolot, anti kemajuan dan memperalatkan agama
  3. Gambaran umum pendekatan dan uslub PAS
  4. PAS bermusuh sesama bangsa dan seagama
  5. PAS mengkhianati Melayu
  6. mengapa PAS bersekongkol dengan DAP.
Dengar ceritanya, laris jugak buku tu. Aku baru telefon member aku tu, dia kata kat dia masih ada beberapa naskhah buku tu saja lagi. Kalau berhajat boleh hubungi sendiri penulis buku tu, Ust Hisham Ali (010-8455361) Pengarah pilihanraya PAS Kawasan Beruas.

Harga yang tertulis kat buku tu RM10.00, taktau la pulak kalau dia boleh bagi dapat harga kurang dari tu. Kalau nak bayar lebih lagi bagus pasai kalau tak silap aku dia bagitau semua hasil jualan buku tu akan masuk ke tabung pilihanraya Dun Pengkalan baru.



Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...