Tok Kadi pun sanggup beraksi macam 'si anjing Umno'? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Sabtu, April 14, 2012

Tok Kadi pun sanggup beraksi macam 'si anjing Umno'?

Ini satu lagi bukti betapa Umno BN tertekan dengan tindakan Salahuddin balik bertanding di Johor untuk PRu13 akan datang.

Sebelum ni aku ada ulas macamana Fuad Zarkashi, Timbalan Menteri pelajaran yang juga Ahli Parlimen Batu Pahat kecut perut bila dengar Salahuddin mungkin bertanding di kerusi Batu Pahat.

Mungkin dah tak nampak jalan lain dah kut, pasai tu Fuad Zarkasi mintak Najib turun ke Batu Pahat untuk tolong kempen sambil bawak turun peruntukan.

Tak cukup dengan tu, ada pulak Tok Kadi yang sanggup beraksi macam 'si anjing Umno' tulis surat arahan kepada semua masjid mengarahkan 5 orang wakil setiap masjid termasuk imam dan bilal hadir ke program bersama Najib. Lebih kurang ajar lagi siap arahkan masjid bayar kepada 5 orang wakil tu sorang RM50.
Kalau program tu anjuran Pejabat Agama Daerah atau Majlis Agama Islam atau paling kurang pun program bercorak keagamaan, kira boleh tahan la jugak tok kadi bagi arahan macam tu, ini tak, cuma semata-mata untuk meramaikan majlis lawatan kerja Najib saja.

Aku taktau la kalau para imam dan bilal kot belah Batu Pahat tu tak terasa apa-apa dengan surat arahan yang cukup jelas bertaraf menghina macam ni.

Kalau kecut perut dengan Salahuddin pun, tak payah la sampai macam tu sekali punya buat. Buat malu nama Islam ja...

Malaysiakini melaporkan:
Kesemua 180 masjid di daerah Batu Pahat, Johor diarahkan menghantar lima wakil, termasuk imam, bilal dan noja bagi menghadiri program Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak pada 7 April lalu.

Arahan itu dibuat melalui surat rasmi daripada pejabat kadi daerah bertarikh 2 April yang turut meminta pihak masjid memberikan wang RM50 kepada individu yang mewakili masjid masing-masing.

Salinannya kini beredar di laman blog dan Facebook oleh pihak yang mempertikaikan arahan tersebut yang didakwa menggunakan masjid dan kewangannya untuk kepentingan politik kepartian.

NONEDalam tinjauan ke Batu Pahat pada tarikh itu, Najib dilapor tiba seawal jam 9.15 pagi untuk bersarapan di sebuah kopitiam sebelum meninjau kawasan pasar dan beramah mesra dengan peniaga dan orang ramai.

Beliau antaranya diiringi Menteri Besar Johor Datuk Abdul Ghani Othman, Presiden MCA Datuk Seri Chua Soi Lek, Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dan Timbalan Menteri Pelajaran Datuk Dr Puad Zakarshi. - Mkini.

Ni Salahuddin punya pasai la ni, sampai para imam dan bilal pun dihina sampai macam tu sekali.

Berkaitan


Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...