Shahrizat macam dijangkiti Aids, Umno macam ada HIV positif | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Selasa, April 03, 2012

Shahrizat macam dijangkiti Aids, Umno macam ada HIV positif

Shahrizat & Kamilia
Aku cukup setuju dengan mantiq yang Kamilia Ibrahim, Naib Ketua Wanita Umno gunakan untuk menggambarkan situasi Shahrizat. Orang yang berpenyakit memang patut diasingkan pasai takut berjangkit.

Hj Mahfuz pulak kembangkan lagi mantiq tu, dia kata penyakit berjangkit yang ada pada Shahrizat tu sebenarnya adalah penyakit bawaan Umno.

Untuk lagi lebih mudah faham, elok aku kembangkan lagi mantiq yang Kamilia gunakan tu.

Sebenarnya Shahrizat tu boleh diandaikan ada penyakit aids. Bukan baru kena tapi dah tahap cukup parah, dah takdak harapan langsung untuk sembuh dan cuma tunggu ajal saja lagi.
Shahrizat boleh sampai bertahan hari ni pun pasai Najib bagi ubat. Kalau Najib tak bagi ubat dah lama dah Shahrizar 'kojol'.

Manakala Umno pulak boleh diibaratkan macam ada positif HIV, memang nampak tak sakit pasai belum dijangkiti tapi bila-bila masa saja boleh dijangkiti aids.

Orang yang ada HIV positif ni nak buat kawan pun nak kena lebih hati-hati, silap langkah berjangkit kat kita pulak. Kalau orang yang ada HIV positif ni ada niat jahat, senang sangat dia nak jangkitkan kepada orang lain.

Jadinya memang patut pun Kamilia suruh Shahrizat 'diasingkan'. Malangnya dia tak sedar yang dia sendiri pun dah ada HIV positif kalaupun mungkin belum dijankiti aids.

Boleh kut buat mantiq macam tu. Bukan nak hina orang yang ada HIV positif dan orang yang menderita sakit aids tapi sekadar bandingan untuk mudah bagi faham.

Harakahdaily melaporkan:

[Sumber: Hrkh]

Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...