Nazri Aziz ni memang CELAKA! | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Isnin, April 02, 2012

Nazri Aziz ni memang CELAKA!

Aku kesian sungguh kat orang macam Mohd Shukri Abdull, Timbalan Pesuruhjaya (Operasi) Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Aku yakin ramai lagi orang macam Mohd Shukri ni yang cukup tak puas hati dengan keadaan Malaysia sekarang tapi tak boleh buat apa-apa.

Orang yang cintakan negara dan bencikan rasuah macam  Mohd Shukri Abdull pun masih tak boleh buat apa-apa untuk banteras rasuah walaupun dia pegang antara jawatan utama dalam SPRM.

Penat pegawai dia sungguh-sungguh buat kerja siasatan, lepas tu pulak kena siapkan laporan dan serahkan kepada Pejabat Peguam Negara tapi sampai ke sudah takdak pendakwaan pun.
Dah tentulah bila kertas siasatan kes-kes rasuah yang diserahkan kepada Pejabat Peguan Negara ada kes untuk didakwa. Kalau takdak kes takkan SPRM nak serahkan kepada Pejabat Peguan Negara. Takkan la pegawai-pegawai SPRM tu bangang sangat tak reti nak kenalpasti ada kes atau takdak kes.

Kalau kut mungkin Pejabat Peguam negara rasa kertas siasatan tu belum lengkap atau pun ada benda-benda lain yang mungkin SPRM tertinggal, patutnya kertas siasatan ti diserah balik kepada SPRM, depa boleh buat semula.

Dah la takdak pendakwaan, tak cerita pulak pasai apa takdak pendakwaan, memang sepatutnyalah Timbalan Pesuruhjaya SPRM tu tak puas hati dan tak heran la kalau dia merungut.

Yang lebih CELAKAnya bila ada menteri macam Nazri Aziz, dengan tanpa rasa malu dan rasa bersalah boleh pulak secara terbuka perlekeh Timbalan Pesuruhjaya SPRM ni.

Taktau la apa nak jadi Malaysia kalau rakyat boleh terus bagi kuasa kepada kerajaan yang teruk macam ni.

Dah la ada menteri yang kerap sangat beraksi CELAKA macam Nazri Aziz ni, ada pulak Peguam Negara yang ikut suka dia sapa nak didakwa dan sapa yang dia takmau dakwa dan ditambah pulak dengan Ketua Polis Negara yang jugak tak berapa nak boleh harap.

Memang tak heran la kalau ada yang dakwa PDRM, Pejabar Peguan Negara dan SPRM dikawalselia ketua gengster termasuk tentukan sapa yang akan naik pangkat dan kalau tanya aku, aku pilih untuk percaya.

Malaysiakini melaporkan:

[Sumber: Mkini]

Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...