Kontroversi perlantikan Exco: Ulasan dari para Exco Kedah | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Ahad, Februari 26, 2012

Kontroversi perlantikan Exco: Ulasan dari para Exco Kedah

Kontroversi Kedah
Semalam aku ulas laporan Harakahdaily kenyataan dari salah seorang Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayob yang minta ahli PAS bertenang dan cuma ambil berita dari sumber yang sah.

Aku tak perasan rupanya dah ada kenyataan dari 3 orang Ecxo negeri Kedah. Nak perasan macamana kalau Celcom 'berukband' macam sial, sekejap-sekajap putus, no signal, naik meluat aku nak merayau online.

Kat bawah ni aku salin tampal ulasan Exco Kedah macam yang dilaporkan oleh SinarHarian. Taktau la SinarHarian ni sumber sah atau tak sah, tapi pasai laporan tu dari ulasan Exco Kedah sendiri aku rasa boleh kut diiktiraf sebagai sumber sah. Kalau laporan SinarHarian tak betul tentu ada penafian dari Exco berkenaan.
Laporan pertama, ulasan dari YB Ir. Amiruddin, Exco Industri dan Pelaburan, Pertanian dan Industri Asas Tani, Bioteknologi, Pembangunan Luar Bandar dan Basmi Kemiskinan Negeri.
Amiruddin
[Sumber: SinarHarian]
Kat bawah ni pulak kenyataan dari Yb Dr. Hamdan, Exco Belia dan Sukan, Kesenian, Warisan dan Kebudayaan.
Dr. Hamdan
[Sumber: SinarHarian]
Di bawah ni pulak laporan SinarHarian yang melaporkan kenyataan oleh YB Ir. Phahrolrazi, Exco Pembangunan Luar Bandar, Usahawan, Kerja Raya dan Pertanian.
Phahrolrazi
[Sumber: SinarHarian]
Kalau baca 'between the line' ulasan Exco tu, nampak memang macam ada sesuatu dan aku memang sangat-sangat yakin memang ada sesuatu. Pasainya macam yang aku ulas semalam, laporan pasai berita tu nampak macam dah sampai tahap 'mutawatir'.

Apa pun, macam kata Salahuddin, aku masih tunggu kenyataan rasmi dari sumber PAS yang sah. Setakat ni aku belum nampak ada ulasan dari Harakahdaily lidah rasmi PAS.

Dan aku nak ulang sekali lagi harapan aku, aku harap sangat-sangat Abang Mat Sabu sebagai Timbalan Presiden PAS boleh tolong selesaikan masalah di Kedah ni, sekurang-kurangnya macam selogan aku kat bawah ni, sehingga selepas pilihanraya.






Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...