Kontroversi Kedah: Masalahnya bila sumbar sah nak keluarkan berita? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Sabtu, Februari 25, 2012

Kontroversi Kedah: Masalahnya bila sumbar sah nak keluarkan berita?

Nampaknya isu Kedah semakin hangat. Macam-macam cerita yang keluar.

Kalau ikut berita 'mutawatir' katanya 2 orang Exco tak setuju untuk sambung lantik jadi Exco. Aku istilahkan 'mutawatir' pasai banyak sangat pihak yang kata perlantikan Exco yang akan dibuat hujung bulan ni memang ada masalah,  bukan setakat media penchachai Umno tapi juga dari cakap-cakap orang PAS sendiri.

Betul ka dak tak pasti, pasai sampai saat ni katanya kedua-dua Exco tak komen apa-apa, mengiya pun tak menafikan pun tak. Sebab depa tak setuju dilantik semula tu macam-macam tapi semua lebih kepada andaian dan khabar angin.

Cumanya bila dikatakan 'mutawatir' tu maknanya isu tu memang ada cumanya tara mana tu ja yang tak pasti.
Hari ni Naib Presiden PAS, YB Salahuddin buat kenyataan pasai isu Kedah ni macam dilaporkan Harakahdaily:

[Sumber : Harakahdaily]
Memang pun betul macam yang Salahuddin kata tu, menang sepatutnya ahli PAS dapat berita dari sumber sah.

Masalahnya dalam isu Kedah ni, sumber mana yang patut dianggap sah. Adakah sumber dari ahli Perhubungan PAS Negeri Kedah boleh diterima sebagai sumber yang sah? Selain dari AJK perhubungan yang Pesuruhjaya lantik, semua YDP dan Setiausaha PAS kawasan-kawasan jugak adalah Ahli Perhubungan negeri, ramai tu.

Lagi satu, nak tunggu berita dari sumber PAS Pusat, berapa orang sangat ahli PAS yang ada akses. Nak harap PAS Pusar keluarkan berita sampai sekarang tak keluar-keluar pun.

Ahli kat bawah dah semakin resah, depa payah nak jawab terutama sekali kalau ditanya masa minum di kedai kopi ataupun masa lepak di masjid dan surau tunggu sembahyang Isya'. Tolong la kesian kat jentera kat bawah ni.

Pada aku, tak berapa penting untuk ahli PAS tau pun apa cerita sebenarnya, tapi yang lebih penting masalah tu kena diselesaikan. kepala depa tak payah pening nak fikir benda yang bukan tahap depa boleh bagi selesai.

Kesian kat depa yang sungguh-sungguh pertahankan Kerajaan Negeri selama ni, tapi bila dah hampir sangat dengan pilihanraya boleh pulak benda-benda macam ni timbul.

Lagi satu, aku harap sangat kepada pimpinan PAS di Kedah yang ada agenda peribadi, tolong la simpan sat agenda hangpa tu. Kalau teringin sangat nak 'bertempur' pun, tangguh la sat. PRU13 dah dekat sangat dah. Jangan sampai  ayam sabung menang tapi kampung tergadai.

Aku harap sangat-sangat semua pihak boleh hayati selogan yang aku letak kat bawah ni. Aku harap sangat, Abang Mat Sabu sebagai Timbalan Presiden PAS, tolong bagi selesai isu ni. Jangan sampai ada yang kata Mat Sabu pun ada syer dalam isu ni...


Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...