Lagi penemuan menakjubkan, makcik Rasimah boleh saman JPN | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Khamis, Ogos 18, 2011

Lagi penemuan menakjubkan, makcik Rasimah boleh saman JPN

Sebelum ni dah banyak dibongkar benda-benda yang menakjubkan yang ada dalam Daftar pemilih. Yang paling menakjubkan mungkin kes nama Kg Baru boleh ada sebagai pemilih berdaftar. SPR kata kes ni silap kakitangan SPR masa key-in data. Silap yang tak sepatutnya berlaku.

Kes Mismah pun menakjubkan jugak, dari ada MyPR warna merah  tiba-tiba boleh bertukar jadi MyKad warna biru. Kes ni JPN kata silap lawan web JPN yang tak update terkini

Menakjubkan jugak bila dibongkar ada pengundi klon yang sama nama dan nombor kad pengenalan lama tapi nombor MyKad cuma berbeza sikit. Yang lebih menakjubkan cuma salah satu saja yang ada maklumat dalam database JPN.


Kes ni SPR pun mengaku memang ada dan mintak pihak yang ada maklumat tolong bagi tau SPR untuk dibersihkan. Jadi kerja pulak nak tolong SPR padahal kakitangan SPR dibagi gaji untuk ujudkan daftar pemilih yang benar-benar bersih.

Kali ni Perisik Rakyat dedahkan lagi benda yang tak kurang menakjubkan.



Tah macamana pulak boleh ujud warganegara Malaysia yang ada MyKad dengan kod kelahiran '00'. Dalam web JPN memang takdak cerita pasai kod '00' ni. Mungkin betui kut macam yang Perisik Rakyat tulis, kod '00' tu menunjukkan penama dalam MyKad tu lahir di tanah perkuburan.

Entah betul entah tak ada ujud pemilik MyKad macam imej kat atas ni. Kalau betul ujud harap makcik Rasimah ni maafkan la Perisik Rakyat, dia bukan sengaja nak hina makcik, dia nak perli JPN dan SPR sebenarnya.

Kalau betul makcik Rasimah ni ujud, aku harap dia berani tampil dan saman SPRpasai dia mungkin tak boleh mengundi walaupun SPR gunakan kaedah biometrik masa PRU13 nanti. Walaupun mungkin data dalam Mykad dia sama dengan data yang ada dalam database JPN tapi dia mungkin tak boleh mengundi pasai no MyKad dia tak sama.

Tapi aku amat-amat yakin Rasimah ni tak ujud. Pasainya kalau betul ujud tentu la nama dia ada dalam database JPN. Paling kurang pun tentu ada no kad pengenalan lama dalam data SPR pasai dia lahir tahun 1965 pasai masa tu belum ada no MyKad 12 digit.

Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...