PRK Kedau pun PAS letak calon wanita? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Rabu, Februari 16, 2011

PRK Kedau pun PAS letak calon wanita?

Mstar melaporkan:
PETALING JAYA: Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) akan mengadakan mesyuarat khas mengenai pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau pada 20 Februari ini.
Mesyuarat tersebut akan diadakan di Hotel Hilton Kuching, Sarawak pada pukul 10 pagi. - mStar
Walaupun SPR belum lagi bermesyuarat berkenaan kekosongan kerusi DUN Kerdau tapi PAS Pahang dah pun buat mesyuarat pilih calon yang akan bertanding.

Malaysiakini melaporkan:
PAS Pahang telah menyenaraikan tujuh nama untuk dicalonkan bagi bertanding pada Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) kawasan Kerdau.

Setiausaha Badan Perhubungan PAS Pahang, Roslan Zainal berkata mereka yang tersenarai itu dilihat berpotensi untuk menang, selain muda dan berkarisma untuk menjadi calon dan wakil rakyat di kawasan berkenaan.

"Nama-nama berkenaan telah diputuskan pada mesyuarat khas PAS Kawasan Kerdau pada Isnin lepas, senarai itu akan dihantar kepada pucuk pimpinan parti," katanya di Temerloh, hari ini. - Mkini
Takdak masalah apa pun, pasainya SPR memang kena buat pilihanraya dalam tempoh 60 hari selepas speaker Dun hantar surat memaklumkan kekosongan. Lagi pun Umno pun dah buat mesyuarat pasai nak pilih calon ni.

Kecuali la kalau kali ni SPR nak buat BANGANG pulak, takmau buat PRK kali ni. Bukan boleh percaya sangat SPR ni. Kalau itu kemahuan Umno memang SPR akan buat. Takat nak bagi alasan, takdak masalah, dah belambak alasan BANGANG yang SPR pernah bagi sebelum-sebelum ni.

Apa pun, aku harap untuk PRK Dun Kerdau ni jangan la pulak PAS letak calon muslimat jugak. Tambah-tambah lagi kalau di Merlimau pun nanti confirm letak calon muslimat. Tak patut sangat sampai tiga PRK berturut-turut letak calon muslimat. Lain macam pulak persepsi yang timbul nanti.

Bukan la tak boleh, tapi jadi payah jentera nak kena menjawab isu yang sepatutnya tak jadi isu. Terpaksa buang masa kena layan isu tu sedangkan banyak lagi isu lain yang lebih penting nak kena dimainkan.

Tapi, kalau memang ada calon dari muslimat yang memang boleh menang, takdak masalah la. Kalau setakat calon biasa-biasa saja, baik letak calon muslimin. Lagi pun peluang nak kalah memang cerah untuk PRK Kerdau ni pun, lebih kurang sama ja macam Tenang dan Merlimau.

Macam PRK Tenang sebelum ni dan menyusul awal bulan depan PRK Merlimau, walaupun pun 'menang belum tentu dan kalah dalam tangan' tapi 'Lawan tetap lawan.'

Nota kaki makan cekam:  Tanpa prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...