Berjaga sampai 3.21am untuk bagi ruang petugas SPR menipu? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Jumaat, April 20, 2012

Berjaga sampai 3.21am untuk bagi ruang petugas SPR menipu?

Barung SPR
Macam posting aku pagi tadi, Sidang Dewan Parlimen jadi gila babi semalam, bersidang sampai pukul 3.22am untuk luluskan 8 RUU yang dijadualkan supaya diluluskan jugak dalam sessi yang berakhir semalam.

Antara yang diluluskan adalah Rang Undang-Undang Kesalahan Pilihan Raya (Pindaan) 2012.

Pindaan ni antara lain menggugurkan subseksyen 26 A (2) dan (3) Akta 5 iaitu membenarkan wakil calon yang bertanding duduk sekali dengan SPR di barung SPR sebagai pemerhati.

SRP bagi alasan kononnya kehadiran wakil calon yang bertanding sebagai pemerhati tu "menyebabkan kesukaran kepada petugas pilihan raya" dan juga untuk " mengurangkan kesesakan di tempat mengundi."  
Pada aku pindaan ni tak lain melainkan untuk memudahkan petugas SPR untuk beraksi ala 'si anjing Umno' buat kerja-kerja CELAKA untuk pastikan calon Pakatan Rakyat kalah. Dengan takdak pemerhati dari Pakatan Rakyat, senang la petugas-petugas SPR yang hampir semuanya penchachai Umno pandy kutty Umno tu nak buat kerja CELAKA depa.

Aku ingat lagi masa PRU11 dulu aku bertugas sebagai pemerhati SPR ni, sebelum mula bertugas aku bagi amaran siap-siap kat para petugas SPR tu yang memang aku kenal orang kuat Umno, supaya buat kerja ikut peraturan. "Kalau aku tengok hangpa buat kerja umtuk Umno SIAP hangpa."

Mungkin risau dengan amaran aku depa memang tak berani buat kerja CELAKA kat situ tak macam di pusat mengundi lain yang pemerhati barung tak berapa nak berani berkeras.

Dan yang patut kita lagi risau kalau SPR gunakan Daftar pemilih yang berbeza dari yang dibagi kepada kita. Kalau kita ada pemerhati di Barung SPR tu, boleh kita kesan kalau ada kerja CELAKA macam tu dari awal lagi.

mStar melaporkan:
[Sumber: mStar]
Berkaitan

Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...