Amar Ma'ruf Nahi Mungkar di dalam Parlimen? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Sabtu, Mac 20, 2010

Amar Ma'ruf Nahi Mungkar di dalam Parlimen?

EraPakatanKalau selalu jadi macam tu kat Parlimen pun bagus jugak. Lepas ni depa-depa yang berkenaan tentu tak berani lagi nak minum arak. Paling kurang pun depa tak berani nak minum terang-terang, walaupun bersama-sama 'kawan' satu parti. Susah nanti kalau ada yang bawak keluar gambar kawan tengah sedap dok langgah.

Kalau depa-depa yang berkenaan taubat terus lagi baik la. Tapinya, boleh harap ka pemimpin Umno macam Khairy Jamaluddin dan Tajuddin Abdul Rahman? Aku tak tuduh depa minum arak, cuma sebagai contoh pemimpin Umno. Takat dengar sembang boleh laa...

Ikut depa la kalau nak minum sampai pecah perut pun. Depa minum tu bukan pasai apa, depa sebenarnya tengah tolong orang melayu jugak, orang melayu yang kerja kat kilang macam Carlsberg (ada ka?), orang melayu yang bawak lori arak, orang melayu yang jadi GRO tolong hidang arak dan yang paling penting sekali orang melayu yang jadi Ahli Lembaga Pengarah syarikat-syarikat tu.

Takkan tolong melayu pun salah kut.? ⊗

Era Pakatan melaporkan:

Ketika ini, beberapa pemimpin Umno merah padam walaupun Saifudin sekadar menyebut perkara itu secara umum sehingga Timbalan Yang Di Pertua (TYDP) Dewan Rakyat menegur sikap pemimpin Umno itu.

TYDP : Sudah lah Pasir salak, Pasir Salak duduk dahulu, Rembau, Rembau duduk dahulu, saya pun mahu dengar apa yang Machang nak cakap.

Saifudin yang dibenarkan berucap menyambung;
"Apakah Permatang Pauh bersetuju kalau saya katakan bahawa, dalam satu forum beberapa tahun lalu, selepas MP Permatang Pauh di pecat (dari parti dan kerajaan), di University John New Hopkins Amerika Syarikat, Pemimpin pemuda Umno itupun ada di sini, Bendahari Umno Malaysia pun ada di sini. berapa banyak botol arak dia togok, kita tahu, jangan cabar,” katanya. - EraPakatan

Nota kaki makan cekam: "Tu dia, baru kami tahu. Allah Akhbar, apa pasal teruk sangat ni." kata Mahfuz


Baca Email dapat cash
Program affiliate paling menarik aku pernah jumpa.
Affiliates domain. $0.10 USD for every referal
Iklan text di sini, cuma RM10

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...