Awat BANGANG sangat Ketua Pemuda PAS Wilayah Persekutuan ni? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Rabu, Oktober 09, 2013

Awat BANGANG sangat Ketua Pemuda PAS Wilayah Persekutuan ni?

Lebih gila lagi bila yang buat kerja BANGANG tu adalah Ketua Pemuda PAS Wilayah Persekutuan. Kalau sungguh-sungguh nak sangat jawatan tu pun, jangan la sampai beraksi bangang sampai membelakangkan perlembagaan parti.

TheMalaysianInsider melaporkan:
Mesyuarat agung dua kawasan PAS di Wilayah Persekutuan iaitu Putrajaya dan Batu kecoh apabila terdapat gerakan untuk menjatuhkan penyandang jawatan berkenaan.

Gerakan itu berjaya menukar kepimpinan di Putrajaya, tetapi gagal di Batu apabila pemimpin kawasan itu berjaya kekal dalam jawatannya. - TMI.
Apa nak jadi la dengan PAS sekarang ni, semakin bersungguh-sungguh berebut jawatan sampai sanggup beraksi bangang.

Tak bangang apanya kalau Perlembagaan PAS pun depa sanggup tolok tepi.

Macam yang aku ulas dalam posting aku yang bertajuk "Pemilihan PAS: Gila apa PAS Kawasan Putrajaya ni?" tah perlembagaan kepala hotak mana depa pakai sampai boleh 'merihatkan' Yang Dipertua PAS Kawasan.

TheMalaysiaanInsider jugak melaporkan:
Bekas Yang Dipertua PAS kawasan Putrajaya, Nazir Zakaria, dalam sidang medianya hari ini, berkata pada 3 April lalu, beliau “direhatkan” daripada jawatannya melalui satu surat yang dikeluarkan oleh Pemangku Timbalan Yang Dipertua PAS Putrajaya, Kamaruzaman Mohamad dan dua lagi pemimpin PAS kawasan.

Katanya, menjelang mesyuarat agung iaitu pada 12 September, Nazir menerima satu lagi surat dari orang yang sama memaklumkan 'Penamatan tempoh berehat Yang Dipertua PAS kawasan Putrajaya' dan pada hari sama, notis mesyuarat agung Putrajaya dikeluarkan tanpa pengetahuannya.

Sehubungan itu, katanya, dalam mesyuarat agung PAS kawasan Putrajaya 22 September lalu, Kamaruzaman yang juga Ketua Pemuda PAS Wilayah Persekutuan, dipilih sebagai Yang Dipertua PAS Putrajaya baru menggantikan Nazir. - Ibid.
Lebih gila lagi bila yang buat kerja BANGANG tu adalah Ketua Pemuda PAS Wilayah Persekutuan. Kalau sungguh-sungguh nak sangat jawatan tu pun, jangan la sampai beraksi bangang sampai membelakangkan perlembagaan parti.

Aku taktau apa persepsi Ketua Pemuda PAS Malaysia tapi sebagai bekas AJK Pemuda PAS Kawasan pun aku rasa malu kalau Ketua Pemuda PAS Kawasan tak faham perlembagaan, inikan pulak ketua Pemuda PAS Negeri.

Aku teringin nak dengar komen dari Ketua Pemuda PAS Malaysia pasai isu ni pasai melibatkan Ketua Pemuda PAS Wilayah yang jugak Exco Dewan Pemuda PAS Pusat dengan jawatan Penolong Setiausaha 1

TheMalaysianInsider juga melaporkan:
Nazir berkata, tindakan terhadap beliau bermula apabila beliau melaksanakan keputusan mesyuarat AJK PAS kawasan yang mahukan Datuk Husam Musa sebagai calon PAS di Putrajaya. - Ibid.

Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...