Iklan Top

Iklan 468X60 dan Javascript Iklan bawah post

Saturday, June 08, 2013

Alasan bangang Adnan Mansor tak boleh guna Padang Merbuk

Taktau la pulak kalau Adnan Mansor dah meeting siap-siap dengan Zahid Hamidi, nak guna kuasa menteri dalam Seksyen 25 dan 26 Akta 736 tu untuk mengharamkan Himpunan 505 di Padang Merbuk pada 15 Jun ni walaupun sebenarnya halal.

TheMalaysianInsider melaporkan:  
Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor (gambar) hari ini menegaskan tiada kebenaran akan diberikan kepada pembangkang Pakatan Rakyat (PR) yang merancang untuk mengadakan perhimpunan di Padang Merbok pada 15 Jun ini.

Menteri Wilayah Persekutuan itu berkata tidak berniat menghalang pembangkang mengadakan perhimpunan tetapi lokasi tidak sesuai memandangkan padang tersebut terletak ditempat terbuka, sebaliknya menasihati pembangkang mengadakan ditempat tertutup di stadium atau lain-lain. - TMI.
Juga dilaporkan:
"Tapi bagi saya Padang Merbok tempat terbuka... di tempat terbuka kita tidak akan beri, kerana kita tahu tentang undang-undang dan patuh," kata Tengku Adnan semasa ditemui selepas majlis bersama pelanggan di KL Sentral di sini. - Ibid.
Tak ka bangang namanya mengaku tau undang-undang tapi undang-undang apa yang dia tau. Pasainya dalam Akta Perhimpunan Awan 2012 tu takdak pun disebut tak boleh buat perhimpunan di tempat terbuka.

Tempat larangan yang disebut dalam Akta tu jelas di perincikan dalam Jadual Pertama


Taktau la pulak kalau Adnan Mansor dah meeting siap-siap dengan Zahid Hamidi, nak guna kuasa menteri dalam Seksyen 25 dan 26 Akta 736 tu untuk mengharamkan Himpunan 505 di Padang Merbuk pada 15 Jun ni walaupun sebenarnya halal.

Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

7 comments:

  1. Ambiga Sreenevasan - Oslo Freedom Forum

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=R2bdk0uvXsI

    ReplyDelete
  2. aku rasa yg buat ulasan ni la banggang..kalau tak banggang mesti dia jadi menteri...kenapa adnan mansor yg jadi menteri sebabnya dia tu tak la sebanggang org yg buat ulasan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. niee...mat penang ker...mat pening.....eja..bangang pun tak tahu....bangang betul....hihihihihi

      Delete
    2. mat fening,pening,,,,fenin

      Delete
  3. Mat Penang triple bangang dari menteri bangang tu.

    ReplyDelete
  4. Banyak kali aku dah komen mengenai tahap IQ pemimpin2
    UMNO ini.Sama taraf dengan LEMBU! Inilah hasilnya
    bila meletak SELIPAR jadi calon!

    ReplyDelete
  5. Mamat kat atas tu sekolah tak habis kot, ejaan budak darjah satu pun tau. Sah dia yang bangang.

    ReplyDelete

Mai komen kat sini. Ikut suka hangpa nak tulis apa pun tapi ikut suka aku pulak nak publish ka dak, tapi kalau MENCARUT kompom aku anggap spam... Hahaha...
Apa pun, tolong la tulis nama apa pun takpa, takkan BANGANG sangat nak tulis nama pun tak reti... dan segala komen adalah tanggungjawab pengkomen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Page Number