Keputusan penuh parlimen PRU13 (mengikut negeri) | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Iklan 468X60 dan Javascript Iklan bawah post

Sunday, May 05, 2013

Keputusan penuh parlimen PRU13 (mengikut negeri)

Esok la kut aku bubuh semua detail, tu pun kalau aku rajin. Setakat ni Perak dah dapat rampas balik tapi Kedah depa pulak dapat rampas balik...  kata depa laa...

UPDATE: Kat bawah ni link keputusan PRU13 mengikut negeri (pelan pelan update):
Perlis, Kedah, Kelantan, Terengganu, Perak, Pulau Pinang, Perak, Pahang, Selangor, Wilayah Persekutuan, Negeri Sembilan, Melaka, Johor, Sabah dan Sarawak.


PARLIAMENT

BNPROthers
133890
222 seats total, 112 to win, 148 for two-thirds

STATES
BNPROTH
Perlis(15)1320
Kedah(36)21150
Penang(40)10300
Perak(59)31280
Kelantan(45)12330
T'ganu(32)17150
Pahang(42)30120
Selangor(56)12440
N.S(36)22140
Melaka(28)2170
Johor(56)38180
Sabah(60)42120
* Number in brackets denotes total number
of seats.

Kawasan Parlimen Perlis
P001: PADANG BESAR
P002: KANGAR
P003: ARAU

Kawasan Parlimen Kedah
P004: LANGKAWI
P005: JERLUN
P006: KUBANG PASU
P007: PADANG TERAP
P008: POKOK SENA
P009: ALOR STAR
P010: KUALA KEDAH
P011: PENDANG
P012: JERAI
P013: SIK
P014: MERBOK
P015: SUNGAI PETANI
P016: BALING
P017: PADANG SERAI
P018: KULIM/BANDAR BAHARU

Kawasan Parlimen Kelantan
P019: TUMPAT
P020: PENGKALAN CHEPA
P021: KOTA BHARU
P022: PASIR MAS
P023: RANTAU PANJANG
P024: KUBANG KERIAN
P025: BACHOK
P026: KETEREH
P027: TANAH MERAH
P028: PASIR PUTEH
P029: MACHANG
P030: JELI
P031: KUALA KRAI
P032: GUA MUSANG

Kawasan Parlimen Terengganu
P033: BESUT
P034: SETIU
P035: KUALA NERUS
P036: KUALA TERENGGANU
P037: MARANG
P038: HULU TERENGGANU
P039: DUNGUN
P040: KEMAMAN

Kawasan Parlimen Pulau Pinang
P041: KEPALA BATAS
P042: TASEK GELUGOR
P043: BAGAN
P044: PERMATANG PAUH
P045: BUKIT MERTAJAM
P046: BATU KAWAN
P047: NIBONG TEBAL
P048: BUKIT BENDERA
P049: TANJONG
P050: JELUTONG
P051: BUKIT GELUGOR
P052: BAYAN BARU
P053: BALIK PULAU

Kawasan Parlimen Perak
P054: GERIK
P055: LENGGONG
P056: LARUT
P057: PARIT BUNTAR
P058: BAGAN SERAI
P059: BUKIT GANTANG
P060: TAIPING
P061: PADANG RENGAS
P062: SUNGAI SIPUT
P063: TAMBUN
P064: IPOH TIMOR
P065: IPOH BARAT
P066: BATU GAJAH
P067: KUALA KANGSAR
P068: BERUAS
P069: PARIT
P070: KAMPAR
P071: GOPENG
P072: TAPAH
P073: PASIR SALAK
P074: LUMUT
P075: BAGAN DATOK
P076: TELOK INTAN
P077: TANJONG MALIM

Kawasan Parlimen Pahang
P078: CAMERON HIGHLANDS
P079: LIPIS
P080: RAUB
P081: JERANTUT
P082: INDERA MAHKOTA
P083: KUANTAN
P084: PAYA BESAR
P085: PEKAN
P086: MARAN
P087: KUALA KRAU
P088: TEMERLOH
P089: BENTONG
P090: BERA
P091: ROMPIN

Kawasan Parlimen Selangor
P092: SABAK BERNAM
P093: SUNGAI BESAR
P094: HULU SELANGOR
P095: TANJONG KARANG
P096: KUALA SELANGOR
P097: SELAYANG
P098: GOMBAK
P099: AMPANG
P100: PANDAN
P101: HULU LANGAT
P102: SERDANG
P103: PUCHONG
P104: KELANA JAYA
P105: PETALING JAYA SELATAN
P106: PETALING JAYA UTARA
P107: SUBANG
P108: SHAH ALAM
P109: KAPAR
P110: KLANG
P111: KOTA RAJA
P112: KUALA LANGAT
P113: SEPANG


Kawasan Parlimen Wilayah Persekutuan
P114: KEPONG 
P115: BATU 
P116: WANGSA MAJU 
P117: SEGAMBUT 
P118: SETIAWANGSA 
P119: TITIWANGSA 
P120: BUKIT BINTANG 
P121: LEMBAH PANTAI 
P122: SEPUTEH 
P123: CHERAS 
P124: BANDAR TUN RAZAK 
P125: PUTRAJAYA 


Kawasan Parlimen Negeri Sembilan
P126: JELEBU
P127: JEMPOL
P128: SEREMBAN
P129: KUALA PILAH
P130: RASAH
P131: REMBAU
P132: TELOK KEMANG
P133: TAMPIN

Kawasan Parlimen Melaka
P134: MASJID TANAH
P135: ALOR GAJAH
P136: TANGGA BATU
P137: BUKIT KATIL
P138: KOTA MELAKA
P139: JASIN

Kawasan Parlimen Johor
P140: SEGAMAT
P141: SEKIJANG
P142: LABIS
P143: PAGOH
P144: LEDANG
P145: BAKRI
P146: MUAR
P147: PARIT SULONG
P148: AYER HITAM
P149: SRI GADING
P150: BATU PAHAT
P151: SIMPANG RENGGAM
P152: KLUANG 
P153: SEMBRONG
P154: MERSING
P155: TENGGARA
P156: KOTA TINGGI
P157: PENGERANG
P158: TEBRAU
P159: PASIR GUDANG
P160: JOHOR BAHRU
P161: PULAI
P162: GELANG PATAH
P163: KULAI
P164: PONTIAN
P165: TANJONG PIAI

Kawasan Parlimen Sabah
P167: KUDAT
P168: KOTA MARUDU
P169: KOTA BELUD
P170: TUARAN
P171: SEPANGGAR
P172: KOTA KINABALU
P173: PUTATAN
P174: PENAMPANG
P175: PAPAR
P176: KIMANIS
P177: BEAUFORT
P178: SIPITANG
P179: RANAU
P180: KENINGAU
P181: TENOM
P182: PENSIANGAN
P183: BELURAN
P184: LIBARAN
P185: BATU SAPI
P186: SANDAKAN
P187: KINABATANGAN
P188: SILAM
P189: SEMPORNA
P190: TAWAU
P191: KALABAKAN

Kawasan Parlimen Sarawak
P192 MAS GADING
P193 SANTUBONG
P194 PETRA JAYA
P195 BANDAR KUCHING
P196 STAMPIN
P197 KOTA SAMARAHAN
P198 MAMBONG
P199 SERIAN
P200 BATANG SADONG
P201 BATANG LUPAR
P202 SRI AMAN
P203 LUBOK ANTU
P204 BETONG
P205 SARATOK
P206 TANJONG MANIS
P207 IGAN
P208 SARIKEI
P209 JULAU
P210 KANOWIT
P211 LANANG
P212 SIBU
P213 MUKAH
P214 SELANGAU
P215 KAPIT
P216 HULU RAJANG
P217 BINTULU
P218 SIBUTI
P219 MIRI
P220 BARAM
P221 LIMBANG
P222 LAWAS

[Rajah keputusan dari Malaysiakini]

Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

1 comment:

  1. buat saudara penyokong PR tegar,
    anda seorang melayu?kalau anda melayu islam saya nasihatkan anda buka minda dan hati, selalulah baca al-quran dan tafsirnya. renungkan kembali apa yang anda perjuangkan..apa yang anda mahu??
    cuma ingatlah..bangsa cina mahu jadikan Malaysia milik mereka..itu tidak apa lagi..yg paling teruk mereka ingin menghapuskan bangsa melayu...saya pasti anda bukan bangsa melayu...kalau tidak kenapa anda berkongsi dengan cina kafir dan singh yang menentang hukum hudud?? anda pasti jawab, kerajaan BN pun tolak hudud, kajilah dengan teliti bagaimana mahu menjalankan hukum hudud yang sebenar-benarnya..bukan tiada negara islam yang amalkan hukum hudud, tapi bagaimana pelaksanaannya dan kenapa tidak berkesan yakni masih wujud jenayah seolah-olah mereka tidak takut dengan hudud??
    bandingkan dengan Malaysia...

    anda tinggal di kawasan mana??saya di kawasan luar bandar...saya memilih BN bukan kerana saya tinggal di kg tetapi kerana bangsa MELAYU..
    anda harus ingat kalau melayu di Malaysia tidak beraja sudah tentu mereka kurang yang beragama islam seperti di Indonesia..bangsa Melayu kuat kerana ISLAMnya..saya Islam keturunan..anda??
    ibu bapa saya islam..datuk nenek saya juga islam..tapi saya dengar cerita moyang saya keturunan beragama hindu...saya bersyukur saya melayu yang menyebabkan saya secara automatiknya beragama ISLAM menurut perlembagaan...anda ingat NURUL IZZAH ANWAR kata apa di gereja hari tu??... saya rasa pelik...saya rasa hairan...saya jelik dengan sikap anda...tidak adakah segelumit rasa bersalah, berdosa dengan membenarkan apa yang anda lakukan sekarANG??
    saya melihat penyokong PAS menulis nota buat PRU,katanya BILA AKHIR ZAMAN ISLAM BANGKIT DARI TIMUR...kenapa berkata begitu?? orang UMNO tidak ISLAMKAH???anda sekarang berada dalam kerajaan yang zalimkah? tidak dibenarkan solat, menutup aurat atau melakukan rukun islam yang lain??
    sebab tak laksanakan hudud??
    karpal singh menentang hukum hudud
    kalau anda betul-betul penegak agama islam, masuk dalam UMNO dan betulkan mereka yang tidak betul...tak mampu ke??kemudian berputus asa dan keluar??sebenarnya itulah sejarah PAS...anda tak mampu untu merubah orang islam sendiri, bagaimana anda rasa anda mampu mengubah orang kafir??

    ReplyDelete

Mai komen kat sini. Ikut suka hangpa nak tulis apa pun tapi ikut suka aku pulak nak publish ka dak, tapi kalau MENCARUT kompom aku anggap spam... Hahaha...

SEGALA KOMEN ADALAH TANGGUNGJAWAB PENGKOMEN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Page Number