SPR tak berani bagi Daftar Permilih lebih awal pasai daftar tu tak bersih? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Isnin, April 08, 2013

SPR tak berani bagi Daftar Permilih lebih awal pasai daftar tu tak bersih?

Takdak sebab untuk SPR melambat-lambatkan kecuali kalau SPR ada tujuan tertentu  yang tentunya untuk bagi kelebihan kepada Umno BN atau dalam istlah aku, SPR nak beraksi macam 'si anjing Umno'.

Harakahdaly melaporkan:  
SHAH ALAM: PAS Selangor menggesa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menyerahkan senarai nama pengundi awal kepada calon dan parti yang bertanding sewaktu penamaan calon PRU13 nanti.

Timbalan Pesuruhjaya III PAS Selangor, Abdul Khalid Samad berkata, penyerahan nama-nama pengundi awal adalah mempermudahkan PAS untuk mengeluarkan nama mereka dalam senarai daftar pemilih pada hari pengundian. - Hrkh.   
Aku setuju sangat dengan PAS Selangor, lagipun SPR takdak sebab untuk melambat-lambatkan nak bagi daftar pemilih yang akan dgunakan masa PRU13 ni.

Takdak sebab untuk SPR melambat-lambatkan kecuali kalau SPR ada tujuan tertentu  yang tentunya untuk bagi kelebihan kepada Umno BN atau dalam istlah aku, SPR nak beraksi macam 'si anjing Umno'.

Harakahdaily juga melaporkan:
Malah katanya lagi, penyerahan senarai nama-nama tersebut adalah dapat mengelakkan ia dimanipulasikan oleh Barisan Nasional (BN) pada hari mengundi.

"Terdapat 200,000 lebih senarai nama pengundi awal yang akan mengundi pada pilihan raya nanti.

"Bagi memastikan nama-nama tersebut tidak dimanupulasikan oleh BN pada hari mengundi, kita menggesa agar SPR menyerahkan senarai tersebut kepada setiap parti yang bertanding untuk kita mengeluarkan nama-nama mereka dalam daftar pemilih," jelasnya pada sidang media, hari ini. - Ibid.
Paling lambat pun, SPR masa mesyuarat untuk tentukan tarikh penamaan calon dan hari mengundi pada hari Rabu depan kena wartakan Daftar Pemilih yang akan digunakan pada pilihanraya ni dan segera proses data tu dan bagi kepada setiap parti poltk.

mStar melaporkan:
UALA LUMPUR: Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) akan mengadakan mesyuarat khas pada Rabu ini bagi menetapkan tarikh penamaan calon dan pengundian bagi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Setiausaha SPR Datuk Kamaruddin Mohamed Baria berkata selain dua tarikh penting itu, mesyuarat yang akan diadakan di Ibu Pejabat SPR di Putrajaya itu akan menetapkan tarikh pengundian awal dan menentukan daftar pemilih pilihan raya umum berkenaan. - mStar.

Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...