Bukti betapa bangangnya Pengerusi SPR | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Isnin, April 01, 2013

Bukti betapa bangangnya Pengerusi SPR

Ataupun, ada kemungkinan jugak kut Pengerusi SPR ni tersilap, pi cari surat Nurul Izzah tu di 'pejabat' SPR yang lagi satu, tak mustahil dah dekat-dekat nak PRU13 ni SPR ada pejabat khas di bangunan PWTC.

Semalam Malaysiakini melaporkan:
Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Aziz Yusof berkata MP Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar tidak pernah memaklumkan kepada pihaknya berhubung senarai lebih 4,600 pemilih yang didakwa meragukan dalam kawasan parliman terbabit.

Abdul Aziz dalam satu wawancara disiarkan akhbar Mingguan Malaysia hari ini berkata tiada sebarang daftar pemilih atau surat pernah dihantar oleh Nurul kepada SPR.

"Saya telah semak, tiada sebarang daftar pemilih atau surat dihantar kepada SPR," katanya, mengulas mengenai permohonan semakan kehakiman yang difailkan Nurul Izzah untuk membatalkan sebanyak 4,637 pengundi. - Mkini.  
Mushkil jugak aku bila dia sungguh kata dia dah semak memang takdak surat tu.

Pasainya hari ni Malaysiakini melaporkan:
MP Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar menyelar kenyatan pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Aziz Yusof yang mendakwa PKR tidak pernah memaklumkan kepada suruhanjaya itu sebelum memfailkan permohonan semakan untuk membatalkan senarai lebih 4,600 pemilih yang didakwa meragukan.

Bercakap dalam sidang medianya hari ini, Nurul Izzah mengemukakan surat daripada Setiausaha SPR Datuk Kamaruddin Baria yang membuktikan bahawa suruhanjaya itu "mengambil maklum dan sedang meneliti" aduan berkenaan.

Surat tersebut dihantar pada 6 Mac lalu dan terima oleh peguam Nurul Izzah keesokan harinya, kata naib presiden PKR itu. - Mkini.
Cuma ada 2 kemungkinan saja benda ni boleh berlaku.

Yang pertama kemungkinan ada komplot nak malukan pengerusi SPR yang melibatkan Setiausaha SPR sendiri. Tapi takkan sebangang tu kut pasainya aku dok nampak Setiausaha SPR tu pun tak kurang wala'nya kepada Umno berbanding pengerusi SPR tu.

Kemungkinan kedua, SPR memang BANGANG, sampai sistem fail surat keluar masuk pun berterabur. Sampai Pengerusi SPR pun cari surat tak jumpa. Taktau la pulak kalau dia sendiri pi belek sehelai-sehelai cari surat tu.

Tapi yang nyatanya, episod ni menunjukkan yang Pengerusi SPR anggap pemimpin Pakatan Rakyat takdak kelas dan tak perlu dilayan sama rata dengan pemimpin Umno BN. Dia ingat kut pemimpin Pakatan Rakyat ni koman sangat kut.

Ataupun, ada kemungkinan jugak kut Pengerusi SPR ni tersilap, pi cari surat Nurul Izzah tu di pejabat SPR yang lagi satu, tak mustahil dah dekat-dekat nak PRU13 ni SPR ada pejabat khas di bangunan PWTC.

Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...