KP Pusat tak kenal bekas KP Negeri yang berkasi macam 'si anjing Umno'? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Sabtu, Februari 02, 2013

KP Pusat tak kenal bekas KP Negeri yang berkasi macam 'si anjing Umno'?

Apa pun elok jugak ambil tindakan sekarang ni sebelum depa buat aksi macam 'si anjing Umno' yang lebih teruk lagi.

mStar melaporkan:
PETALING JAYA: PAS akan memanggil dan mendengar penjelasan ahli parti itu yang terlibat dalam demonstrasi dan pijak bendera DAP di hadapan pejabat Pengerusi DAP, Karpal Singh baru-baru ini sebelum mengambil tindakan sewajarnya kepada mereka. - mStar.
Elok sangat la kalau PAS Pusat memang berhasrat nak panggil ahli PAS yang selalu sangat dah beraksi macam 'si anjing Umno' tu.

Patutnya dari dulu lagi dah depa tu dipanggil untuk diambil tindakan.Paling kurang pun depa dibagi amaran keras supaya tak buat lagi kerja macam 'si anjing Umno' macam tu.

Macam yang pernah aku ulas sebelum ni dalam posting bertajuk "Berapa lama PAS nak simpan ahli yang selalu beraksi macam 'si anjing Umno' ni?"

Cuma yang aku mushkilnya, apa perlu Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat buat statement macam kat bawah ni?
Bagaimanapun, Ketua Dewan Pemuda PAS, Nasrudin Hasan Tantawi berkata, perkara itu masih lagi dalam siasatan sama ada mereka benar-benar ahli parti itu atau tidak.

“Jika mereka benar ahli PAS kita akan panggil dan dengar penjelasan mereka terlebih dahulu sebelum mengenakan apa-apa tindakan terhadap mereka. - Ibid.
Takkan kut dia tak kenal sapa Ust Hafiz Nordin yang pernah jadi Ketua Pemuda PAS Pulau pinang? Tak logik langsung.

Kalau yang lagi 2 orang tu mungkin la kut dia tak kenal tapi punya la dah lama depa-depa tu beraksi macam 'si anjing Umno' takkan sebelum ni takdak usaha nak kenal sapa depa-depa tu?

Cuma yang aku sikit terkilannya, pasai apa dah nak dekat sangat dengan PRU13 baru nak ambik tindakan. Patutnya dah boleh ambil tindakan lebih awal lagi. Nampak macam saja nak bagi peluru mudah untuk Umno BN tembak sempena PRU13 yang dah tak lama lagi ni.

Apa pun elok jugak ambil tindakan sekarang ni sebelum depa buat aksi macam 'si anjing Umno' yang lebih teruk lagi. Dan aku sangat-sangat yakin depa-depa tu memang takdak masalah langsung untuk meningkatkan lagi tahap aksi depa.

Jangan sampai pemimpin DAP berbunyi baru nak ambil tindakan...

Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...