Aksi SPR 'si anjing Umno' fitnah Ambiga pulak? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Khamis, Februari 14, 2013

Aksi SPR 'si anjing Umno' fitnah Ambiga pulak?

Kalau dah berlaku depan mata kita sendiri kerja buat celaka pegawai SPR masa hari mengundi takkan kita nak tengok saja?

MalaysianInsider melaporkan:
KUALA LUMPUR, 14 Feb — Jawatankuasa Pemandu Bersih 2.0 hari ini menyuarakan rasa kecewa terhadap kenyataan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang memberi amaran supaya Pengerusi Bersama Bersih Datuk Ambiga Sreenevasan “tidak merosakkan perjalanan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).”

Dalam satu kenyataan hari ini pergerakan badan bukan kerajaan (NGO) itu melihat kenyataan Datuk Wan Ahmad Wan Omar itu “jahat dan tidak bertanggung jawab.” - TMI.   
MalaysianInsiders juga melaporkan:
“Bersih 2.0 merasa amat kecewa dengan kenyataan terbaru dari timbalan pengerusi SPR yang telah menuduh Ambiga (gambar) ‘meracuni pemikiran orang ramai dengan perkara-perkara palsu.’

“Beliau juga menuduh ‘beberapa kumpulan’ sedang menanamkan ‘ajaran [jangan percaya].’ Kami melihat kenyataan ini jahat dan tidak bertanggung jawab,” jelas kenyataan tersebut. - Ibid.
Kalau betul SPR memang adil, bersih dan telus, ada beribu orang macam Ambiga pun takkan dapat tanam ajaran apa pun.

Masalahnya memang SPR tak adil, tak bersih dan tak telus. Jadinya memang tanggungjawab orang yang ada kesedaran dan kebolehan macam Ambiga tu untuk bagi kesedaran kepada semua pengundi.

Kalau dah berlaku depan mata kita sendiri kerja buat celaka pegawai SPR masa hari mengundi takkan kita nak tengok saja?

Aku nampak kenyataan Timbalan Pengerusi SPR tu tak lebih dari sekadar aksi 'si anjing Umno'. Fitnah pihak lain saja-saja cuba buat kacau padahal pihak lain tu sebenarnya nak halang aksi celaka SPR yang sentiasa saja beraksi macam 'si anjing Umno' untuk pastikan Umno BN menang lagi dalam PRU13 dengan cara tak demokratik.

Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...