Pakai skirt masuk masjid, mana blogger Umno, mana PERKASA? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Sabtu, September 15, 2012

Pakai skirt masuk masjid, mana blogger Umno, mana PERKASA?

Masa keluar gambar Teo Nie Chin masuk masjid dulu riuh blog penchachai Umno belasah. Konon nak mempertahankan kesucian masjid.

Kat bawah ni aku kopipes salah satu tulisan dalam blog penchachai
apa jaminan teo nie ching BERSIH untuk melayakkan dia masuk masjid ?
tak pakai tudung,pakaian ketat silap aribulan datang bulan ?
apatah lagi kalau kaki seks bebas macam elizabeth wong ?

sundalan punya pas, kalau nak undi pun takkan sampai tahap gila babi macam ni ! - GAP.  
Kat bawah ni pulak gambar seorang perempuan bukan Islam masuk masjid yang aku cukup yakin kaki seks bebas macam elizabeth wong dan berkemungkinan jugak datang bulan.

Mana suara penchachai Umno BN yang sebelum ni lantang mengkritik, mana suara PERKASA yang sebelum ni lantang mengkritik, kononnya nak mempertahankan kesucian masjid.



Apa pun, aku setuju sangat dengan cadangan Dr. Hasan Ali masa dia masih lagi jadi Exco Agama Selangor:
SHAH ALAM: Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Agama Islam, Adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Negeri, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali, hari ini mencadangkan supaya satu peraturan lebih terperinci digubal berhubung cara dan tatasusila yang mesti dipelihara ketika menggunakan dan memasuki surau serta masjid di Selangor.

Beliau berkata, peraturan yang lebih jelas seperti jenis pakaian yang sesuai serta jenis tudung yang dipakai juga perlu diperincikan bagi memudahkan ia difahami oleh pihak yang mengunjungi surau atau masjid.

"Mereka yang menjemput atau menganjur sepatutnya perlu memaklum perkara-perkara ini kepada orang yang dijemput (ke surau/masjid) lebih-lebih lagi bila membabitkan bukan Islam," katanya kepada pemberita di sini hari ini. - BHarian.
Cuma malangnya, Dr. Hasan Ali cuma setakat bagi cadangan saja, patutnya dengan kuasa yang dia ada masa tu, dia boleh pastikan cadangan dia tu jadi kenyataan. Kalau takat cakap sapa pun boleh...


Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...