'Jampi' Dr. Mahathir untuk rakyat Sabah dan Sarawak? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Khamis, September 06, 2012

'Jampi' Dr. Mahathir untuk rakyat Sabah dan Sarawak?

Malaysaikini melaporkan:
Rakyat Sabah dan Sarawak mesti bersabar menunggu sumber asli dikeluarkan dan pelaburan asing dijelmakan sebelum mendapat pembangunan seperti di Semenanjung Malaysia, kata Tun Dr Mahathir Mohamad.

Bekas perdana menteri menerangkan perkara ini dalam sesi soal jawab dengan pesara kerajaan dan kumpulan NGO di Bangsar, Kuala Lumpur hari ini.

"Sebenarnya, saya fikir pembangunan Sabah dan Sarawak mengatasi semenanjung. Sarawak mempunyai pelaburan asing tertinggi manakala Sabah pula mempunyai simpanan petroleum terbesar di negara ini.

"Bersabarlah dan tunggu sehingga sumber alam dikeluarkan dan tidak lama lagi pembangunan akan meningkat," katanya. - Mkini.
Nampaknya Dr. Mahathir pun dah habih idea macamana nak pastikan rakyat Sabah dan Sarawak terus undi BN.

Taktau la pulak, kalau orang Sabah dan Sarawak cukup bangang boleh termakan pujuk rayu terbaru Dr. Mahathir ni.

Langsung tak relevan rayuan Dr. Mahathir tu. Selepas hampir setengan abad Sabah dan Sarawak menyertai Malaysia, berapa puluh tahun lagi rakyat Sabah dan Sarawak harus tunggu. Sejak tahun 1974 kerja-kerja carigali petroleum di Sabah dan Sarawak diuruskan kerajaan Malaysia melalui Pertonas.

Yang lebih lawak bila Dr. Mahathir kata "Sebenarnya, saya fikir pembangunan Sabah dan Sarawak mengatasi semenanjung"

Taktau la pulak Dr. Mahathir dah jadi 'pawang besar' dan kenyataan terbaru dia ni adalah sebahagian dari 'jampi serapah' dia supaya rakyat Sabah dan Sarawak akan terus undi BN... Hahaha...

[Sumber imej: Jentayu]


Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...