Salah siapa bila The Store promosi Carlsberg sempena Ramadhan? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Khamis, Julai 05, 2012

Salah siapa bila The Store promosi Carlsberg sempena Ramadhan?

Ramai yang terkejut dan marah bila tersebar gambar yang didakwa The Store di Sri Petaling buat promosi Carlsberg sempena Ramadhan.

Memang tak sepatutnya benda macam ni boleh berlaku di Malaysia yang jelas tercatat dalam perlembagaan Islam sebagai Agama Rasmi.

Kita boleh marah kat The Store, malah kita boleh marah kat Umno yang memang jelas membuktikan betapa gagalnya Umno yang jadi tunjang kerajaan menjaga kesucian Islam dari dihina macam ni.
Cumanya apa sangat hasilnya kalau kita marah, kita melalak sekali pun. Sebagai pengguna kita sepatutnya boleh 'ajar' The Store tu dengan cara ramai-ramai boikot pasaraya tu, biar depa tau yang kita bukan main-main.

Masalahnya pengguna di Malaysia ni terutama pengguna muslim tak sedar kuasa yang ada pada kita. Tak payah lama, kalau malam ni ja pun pengguna muslim boikot pasaraya tu aku yakin tak sempat pagi pengurusan pasaraya tu akan buat Sidang Media tergempar, minta maaf 'kesilapan' depa tu.

[Sumber: Hrkh]
Tapi, kalau kita tengok dari sudut bisness, takkan The Store tu nak buang masa buat iklan macam tu kalau orang Islam memang tak beli arak. Realitinya masih ramai orang Islam yang beli arak pasai tu depa buat iklan tu.


Kat bawah ni sekadar gambar hiasan...

Kilang yang masih gagah berdiri
Pengarah Syarikat Carlsberg Malaysia
Dengan bangganya...

Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...