Najib merayu selamatkan Selangor dari jadi miskin dan huruhara? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Ahad, Julai 08, 2012

Najib merayu selamatkan Selangor dari jadi miskin dan huruhara?

MalaysianInsider melaporkan:
BANGI, 8 Julai — Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini menuntut rakyat Selangor supaya memberikan peluang kepada kerajaan Barisan Nasional (BN) untuk mentadbir kembali negeri tersebut yang kini berada di bawah kerajaan Pakatan Rakyat (PR).

Najib dalam siri keenam Jelajah Janji Ditepati peringkat negeri Selangor di Bandar Baru Bangi hari ini turut menjelaskan, BN telah banyak berjasa sebelum ini dan telah membuktikan keupayaan mereka untuk mengekalkan kestabilan ekonomi dan keamanan di negeri terkaya di Malaysia itu.

"Berilah kami peluang, BN telah membuktikan kami boleh menjamin kestabilan keharmonian dan kami berjanji kemakmuran dan kemajuan akan dapat dilaksanakan. - TMI
Ayat yang sungguh tak relevan. Kalau zaman semua orang terpaksa bergantung kepada Utusan dan RTM dulu mungkin la ayat macam ni masih relevan tapi dalam zaman maklumat dihujung jari ni senang sangat nak pangkah ayat Najib tu.

Pasainya, tak pernah pulak aku dengar dalam masa 4 tahun ni Selangor tiba-tiba jadi mundur, jadi miskin. Tak pernah pulak aku dengar dalam masa 4 tahun ni Selangor dah tak aman dan huru hara.

Yang aku ada dengar:
Jadinya apa sebab pulak Najib boleh kata macam Umno BN saja yang boleh jamin kesetabilan ekonomi negeri Selangor.

Takkan kut Najib nak mintak rakyat negeri Selangor bagi peluang BN perintah Selangor balik pasai:
Taktau la pulak kalau ada lagi rakyat Selangor yang cukup BANGANG yang boleh termakan pujuk rayu tak relevan Najib tu.


Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...