Tips bergambar untuk peserta Bersih 3.0 | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Jumaat, April 27, 2012

Tips bergambar untuk peserta Bersih 3.0

Kebanyakkan blog pro PR ada update pasai tips untuk himpunan BERSIH 3.0 ni. Tips dari berbagai pihak yang memang patut dibaca dan difaham. Kat bawah ni aku salin tampal tips yang agak unik sikit, tips lebih kepada untuk berjaga-jaga.
Dan ini antara info yang aku dapat dari beberapa facebookers ;
  1. Jauhi segala macam kon dan benda2 yang pelik. Takut ada bom. 
  2. Jangan rosakkan apa2 harta awam / conteng. Jika ada yang buat vandalisme rakam.  takut2 mereka tue provocater yang akan merosakkan nama baik pendemo bersih.
  3. Jangan buang sampah oke even air mineral / hundredplus atau apa. Kita takmo nanti ada sesiapa yang tangkap gambar dan cakap kita buang sampah merata2. Dan kalau korang nampak ada yang buat tolong tegur atau rakam jek terus.
  4. Sila spot orang2 yang mencurigakan. SB dan agent provokasi akan menyusup di kalangan kita so pls jangan terpengaruh dengan mereka dan pls rakam.
  5. Jangan share apa2 dengan ORANG YANG KORANG TAK KENAL. Faham. Contohnya dia tanya ko.. er ko student mana? Dok mana? Atau apa2 benda peribadi yang mendedahkan identiti korang. JANGAN SESEKALI DEDAHKAN APA2 KEPADA SESIAPA. - Amenoworld.  
Kat bwah ni pulak tips bergambar based on www.suaram.net































Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...