Ambiga bersama rakyat tetap mau Bersih 3.0 di Dataran Merdeka. | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Khamis, April 12, 2012

Ambiga bersama rakyat tetap mau Bersih 3.0 di Dataran Merdeka.

Sebelum ni aku agak prejudis jugak, jadi ka dak demonstrasi BERS✔H 3.0 akan diadakan di Dataran Merdeka. Bab kebenaran polis dan DBKL aku tak peduli sangat, lantak la depa bagi ka dak.

Yang aku prejudisnya, apa pendirian pengerusi BERSIH 2.0 sendiri dalam hal ni. Kalau tengok kepada sejarah BERS✔H 2.0 dulu nyaris-nyaris kita terpaksa berhimpun dalam stadium pasai tiba-tiba Ambiga bersetuju dengan cadangan Najib supaya himpunan tu di buat di Stadium Merdeka.

Nasib baik la Najib jenis flip-flop dan tiba-tiba kata bukan Stadium Merdeka tapi stadium lain konon pasai polis tak bagi dan kita ada balik alasan yang kuat untuk tetap turun ke jalan raya.
Nampaknya kali ni Ambiga ada lain sikit. Dari awal lagi dah tetapkan pendirian dengan keputusan pilih Dataran Merdeka sebagai vanue.

Malaysiakini melaporkan:
[Sumber: Mkini]
Bukannya apa, kalau buat di stadium hampir pasti la takdak peluang nak rasa lagi sekali pancutan air kimia dan gas pemedih mata penyesak dada. Lagi pun apa barang buat demo dalam stadium.

Lagi satu aku yakin hampir pasti depa tak bagi punya la demonstrasi tu di buat di Dataran Merdeka. Kalau bukan DBKL tak bagi kebenaran tentu polis yang tak bagi ataupun mungkin juga kedua-duanya sekali tak bagi. Tentu lawak dengan alasan BANGANG depa tak bagi demonstrasi tu di buat di Dataran Merdeka.


Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...