Agak-agak berani ka Agong nak ingkar 'arahan' Najib? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Rabu, April 25, 2012

Agak-agak berani ka Agong nak ingkar 'arahan' Najib?

Kalau ikut Perlembagaan Yang Dipretuan Agong adalah pemimpin tertinggi Malaysia dan yang paling berkuasa. Itu yang aku diajar disekolah masa aku kecik-kecik dulu.

Namun realitinya tak macam tu tambah-tambah selepas Dr. Mahathir berjaya rampas kuasa raja-raja pada tahun 1993, raja-raja termasuk Agong sama dah macam boneka, semua keputusan Perdana Menteri yang buat, Agong cuma tolong mengiyakan saja.

Sama jugak dengan isu membubarkan Parlimen. Walaupun di atas kertasnya nampak macam kuasa tu terletak di tangan Agong tapi 'nasihat' dari Perdana Menteri sebenarnya yang lebih power. Nasihat dari Perdana menteri tu sebenarnya adalah "arahan".
Aku langsung tak percaya Agong akan berani ikut permintaan dari Hj Mahfuz dan API dan sanggah 'arahan' dari Najib supaya membubarkan Parlimen. Tobat lahom tak berani...

Harakahdaily melaporkan:
[Sumber: Hrkh]
Bukan la maksud aku apa yang Hj mahfuz dan API buat ni sia-sia. Kalau tengok secara tersuratnya mungkin boleh nampak macam sia-sia tapi secara tersiratnya usaha macam ni memang tak sia-sia, memang ada kesan yang cukup besar terutama sekali dalam mengujudkan persepsi positif.

Apa pun, aku harap Hj Mahfuz dan API tak berenti takat ni saja, nak kena buat lebih lagi supaya Umno BN terus gelabah dengan isu skandal Task Force Mykad ni.

BTW, tengok gambar kat atas tu, aku sampai la ni mesti tersenyum, awat la bini Najib tu jadi sampai macam tu sekali punya tak reti. Kalau slim macam Ziana Zain boleh la jugak kira bicara... Hahaha...



Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...