Petugas Nurul Izzah dituduh culik kanak-kanak hilang? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Khamis, Mac 22, 2012

Petugas Nurul Izzah dituduh culik kanak-kanak hilang?

Kalau ikut laporan Bharian, petugas Nurul Izzah tu ditahan di balai polis atas tuduhan menyamar sebagai pegawai SPR. Aku dok ingat kita hebat la kalau boleh menyamar sebagai pegawai SPR ni. Bukan calang-calang orang berani menyamar ni, pasainya benda tu memang salah.

Bila baca laporan dalam Kedilandaily baru aku faham, depa bukan setakat didakwa menyamar sebagai kakitangan SPR tapi lebih teruk dari tu depa kata yang tahan depa tu ugut akan tahan depa sebagai saspek penculik budak.

Ni dah kira hebat punya celaka.  
Tapi, nak kata apa, macam juga dalam SPR dan JPN, dalam polis pun memang ramai yang sanggup bila-bila masa beraksi sebagai 'si anjing Umno'. kalau takat ugut macam tu biasa la. Lebih teruk punya ugutan pun biasa kita dengar.


Tu belum lagi masa dalam soal siasat. Dengar cerita macam-macam yang depa buat kat saspek yang ditahan tu suruh mengaku atau nak cari maklumat. Kalau setakat sepak terajang tu ada yang kata biasa sangat.

Nasib baik la polis tak terlalu BANGANG ikut cakap Pak Imam yang tahan petugas Nurul kat surau tu.

Keadilandaily melaporkan:

[Sumber: KeadilanDaily]

Persoalan sekarang ni, setakat mana jentera PR bersdia untuk hadapi keganasan Umno dalam PRU13 akan datang.

Dah banyak sangat dah insiden yang menggambarkan Umno BN akan lakukan keganasan dan yang lebih parah lagi keganasan tu nampak macam direstui oleh polis.

Memang aku tak nafikan pihak polis ada ambil tindakan tapi semua tindakan tu cuma sekadar nak bagi tau yang depa ambil tindakan sedangkan sampai hari ni takdak sorang pun lagi yang didakwa.

Aku setuju sangat macam yang pernah aku dengar dari mulut Hj Nizar. Dia bagitau masa dia jadi MB sebelum dirampas dulu, banyak benda yang dia nak buat tapi tak jadi dibuat pasai dengar nasihat SUK dan LA atas alasan bercanggah dengan undang-undang. Tapi bila Umno rampas Perak, Zambry buat lebih teruk dari tu.

Jadinya, aku rasa untuk PRU13 nanti, kita tak boleh ikut sangat undang-undang kut. Tambah-tambah kalau puak-puak Umno BN yang mulakan dulu. Kalau depa sanggup jual pasai apa pulak kita takut nak beli...


Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...