Nak tolong Najib punya pasai Hakim pun terpaksa jadi BANGANG? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Rabu, Mac 07, 2012

Nak tolong Najib punya pasai Hakim pun terpaksa jadi BANGANG?

Bila baca penghakiman bertulis macam yang dilaporkan Malaysiakini pagi tadi, aku pun percaya Hakin Mohd Azmi sanggup kata "motif walaupun releven, adalah tidak penting untuk pembunuhan itu dijalankan." Hakim ni buat lawak ka?

Takkan kut hakim nak buat lawak masa tulis kertas penghakiman 70 muka surat tu kut. Benda rasmi dan akan jadi rujukan di masa depan macam tu mana boleh buat main-main.

Kalau bukan lawak mungkin kita patut bersedih pasai penghakiman bertulis tu menggambarkan yang memang betul institusi kehakiman negara sekarang ni cukup bercelaru.  
Tak bercelaru macamana bila hakim pun berani secara terang-terang macam tu kata motif pembunuhan tak penting.

Orang yang tak mengaji bab undang-undang macam aku pun boleh nampak kenyataan hakim tu memang tak betul. Mana boleh motif pembunuhan tak penting. Mana ada orang yang sanggup bunuh orang tanpa motif. Kalau ada yang macam tu, si pembunuh tu tak boleh dihukum pasai dia gila. Orang gila pun kalau dia bunuh orang dia tentu ada motif. Cumanya motif dia mungkin tak masuk akal pasai dia gila.

Aku yakin, sapa pun yang ikuti kes pembunuhan Altantuya yakin Sirul dan Azilah, anggota UTK yang dibicarakan tu kalau pun betul bunuh Altantuya, tentu punya depa dapat arahan dari orang lain.

Cuma persoalannya, sapa yang arahkan depa dan macamana nak buktikan ujud arahan tu.

Harakahdaily melaporkan:
[Sumber: Hrkh]

Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...