Dr. Mahathir pun yakin Najib akan kalah teruk kalau berdebat? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Selasa, Februari 21, 2012

Dr. Mahathir pun yakin Najib akan kalah teruk kalau berdebat?

Najib vs Anwar
Malaysiakini melaporkan:
Mantan Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad berkata "tidak ada apa" yang perlu didebat dengan Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.

mahathir in perdana university event 150212Menyifatkan tokoh PKR itu sebagai "sesumpah", Mahathir berkata semua pihak mengetahui pendirian tokoh PKR itu yang didakwanya sentiasa berubah.

"Tidak ada apa untuk berdebat dengan Anwar. Kita tahu, tentang pendiriannya. He is everything to everybody.

"Dia adalah sesumpah, dia tukar warna kulit setiap hari. Kalau dia dengan kaum Cina, dia condemn Dasar Ekonomi Baru.

"Kalau dia dengan India, dia menjadi (seperti orang) India, kalau bersama Muslim, dia bercakap tentang Islam," katanya sinis. - Mkini.    
Nampak gayanya Dr. Mahathir pun sedar yang Najib memang tak boleh lawan Anwar kalau berdebat, pasai tu  lah Dr. Mahathir tak sokong debat ni.

Mana boleh bagi alasan 'tidak ada apa' yang perlu didebatkan. Langsung tak logik takdak apa yang perlu didebatkan antara pemimpin negara dengan bakal pemimpin negara. Orang yang BANGANG saja kut yang boleh percaya alasan BANGANG Dr. Mahathir tu.

Tapi nak buat macamana, alasan terpaksa dibagi walaupun cuma sekadar alasan bangang. Yang penting Dr. Mahathir kena bagitau kepada Najib dengan signal yang kuat supaya jangan berdebat dengan Anwar.

Pada aku, Anwar Ibrahim tu tak la hebat nama sangat cumanya Najib tu yang terlalu teruk.

Dengan bermacam-macam isu yang ada sekarang ni, bukan setakat dengan Anwar ataupun mana-mana pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat, dengan pemimpin tahap cawangan pun belum tentu Najib boleh lawan.. Hahaha...


Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...