Bayangan tahap keganasas PRU13? (videos) | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Ahad, Januari 22, 2012

Bayangan tahap keganasas PRU13? (videos)


SinarHarian melaporkan
SHAH ALAM – Ceramah Asal Bukan Umno anjuran Saya Anak Bangsa Malaysia (SABM) dan Barisan Bertindak Hak-Hak Hindu (Hindraf) terpaksa ditangguhkan selepas majlis tersebut diserang sekumpulan lelaki tidak dikenali di Dewan Majlis Bandaraya Shah Alam di sini, malam tadi.

Kejadian berlaku kira-kira jam 9 malam apabila lebih kurang 20 lelaki yang menunggang motosikal dengan bersenjatakan kayu menyerang orang ramai yang berada di dalam dewan tersebut.

Koordinator Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharin yang ada ketika kejadian berkata, lebih kurang 100 orang berada di dalam dewan dan akibat serangan tersebut, beberapa orang mengalami kecederaan.

Menurutnya, sekumpulan lelaki yang menyerang dengan menggunakan kayu dan topi keledar itu menyebabkan seorang lelaki berusia 40-an terpaksa dibawa ke

Hospital Sentosa untuk mendapatkan rawatan akibat kecederaan di bahagian kepala.

“Sekumpulan lelaki ini ada memakai baju-T yang memaparkan lambang salah sebuah parti dan mereka bukan sahaja mencederakan orang ramai tetapi merosakkan gerai makanan yang berada di pekarangan dewan. - SinarHarian.
Aku taktau apa istilah yang sesuai untuk puak-puak BANGANG ni. Mungkin BANGANG la kut yang paling sesuai. Jenis ada otak tapi tak reti nak pakai.

Apa hak depa suka-suka pi ceroboh program orang, tak cukup dengan tu siap mengamuk lagi dalam program orang tu. Suka-suka pukul orang.

Kalau program tu program para samseng sedang berlagak samseng tengah pukui orang tak ketahuan punca ok la jugak pi serbu macam tu, yang ni program ceramah, program politik. Ceramah lawan ceramah la. BANGANG betul.

Tapi nak buat macamana, dalam United Malay National Organisation memang ramai jenis 'Hero Kampung Dusun.' Dia ingat kampung dia, dia boleh buat apa saja. Dia lupa yang kampung tu kampung orang lain juga.

Yang aku mushkilnya, polis pulak macam buat taktau saja. Macam merestui pulak:
Sementara itu, Ketua Polis Selangor, Tun Hisan Tun Hamzah diberus tuntutan mana-mana serangan di malam ceramah.

"Tiada kejadian itu walaupun terdapat sedikit rasa tidak puas hati oleh penduduk tentang aktiviti," katanya kepada FMT.

"Tiada kerosakan atau kecederaan kepada rakyat seperti yang didakwa ... tiada rusuhan yang berlaku," katanya, sambil menambah bahawa penyokong Hindraf telah hadir di tempat itu.

Walau bagaimanapun, Ketua Polis Daerah Shah Alam Zahedi Ayob mengesahkan terdapat "menjerit dan menolak" pada ceramah tetapi segala-galanya yang tenang selepas ketibaan polis. FMT (GoogleTranslate).
Kalau macam tu la keadaanya, memang tak mustahil PRU13 nanti akan jadi pilihanraya umum yang paling ganas sekali dalam sejarah.

Mungkin memang itu kut yang puak-puak penchachai United Malay National Organisation mau. Mungkin kut depa ingat depa boleh terus berkuasa kalau depa guna cara kekerasan macam tu.

Kalau depa rasa macam tu, depa sebenarnya silap. Tindakan kekerasan depa tu sebenarnya tambah bagi orang ramai lebih benci dan meluat dengan depa.

Mungkin depa tak balas hari ni tapi tentu punya depa balas dalam bentuk undi masa PRU13 nanti. Masa tu 'Hero Kampung Dusun' jalan pun tak berani angkat muka, nak keluar rumah pun malu.

Ataupun bagi yang jenis muka tebal macam kulit babi, depa pulak beriya-iya merayakan kemenangan konon depa pun penyokong Pakatan Rakyat jugak.

Cumanya aku nak ingatkan depa, depa jangan ingat depa juai takdak sapa berani beli...


Tengok sendiri tahap Hero Kampung Dusun



Penjelasan penggerak ABU



Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...