Awat Ust Azizan tak buat kenyataan macam ni dari awal? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Sabtu, Januari 28, 2012

Awat Ust Azizan tak buat kenyataan macam ni dari awal?


MalaysianInsider melaporkan:
“Macam mana beliau (Aziz) suruh saya campur tangan dalam hal pentadbiran universiti? Yang kedua perkara ini sudah dibawa ke mahkamah...jadi buat apa nak bising, tunggu sahaja kes bermula.

Sekarang nak suruh saya buat macam Umno pula, semua perkara di bawah urusan KUIN...saya tidak campur tangan, biar pihak pengurusan dan pentadbiran yang buat,” katanya.

Beliau menambah: “Kalau beliau pakar perlembagaan patut tahu bila dah bawa ke mahkamah buat apa nak bising. Beliau dangkal, belajar perlembagaan tapi tidak tahu prosedur.” - TMI.  
Patutnya dari awal Ust Azizan sebagai Menteri besar Kedah buat kenyataan macam ni. Sepatutnya memang dari awal Ust Azizan boleh play save dalam isu ni. Kalau Ust Azizan play save dalam isu ni, orang lain pun senang nak play save jugak.

Masalahnya dengan Ust Azizan ni, dia punya mantiq lain sikit, tambah-tambah pulak kalau dengan soalan yang bagi serabut kepala. Dan dalam masa yang sama Ust Azizan ni macam nak ujudkan situasi 'dia yang berkuasa dan yang memegang kuasa'.

Cara dia jawab tu memang berkesan untuk tutup mulut orang yang tanya soalan terutama sekali wartawan media pemfitnah, maksudnya dia tak payah pening kelapa nak fikir macamana nak jawab soalan seterusnya.

Masalahnya cara jawab soalan macam tu tak selesaikan masalah, malah boleh bagi orang yang bertanya jadi lebih keliru. Tambah-tambah pulak kalau cara jawab macam tu jugak dia gunakan kalau ditanya melalui saluran parti.

Sepatutnya dari awal lagi Ust Azizan gunakan ayat:
"Sekarang nak suruh saya buat macam Umno pula, semua perkara di bawah urusan KUIN...saya tidak campur tangan, biar pihak pengurusan dan pentadbiran yang buat"
Masalahnya, bila isu Auku KUIN ni berlarutan sampai macam ni, dan diteliti jawapan yang Ust Azizan bagi sebelum-sebelum ni, timbul pulak satu lagi persepsi, adakah selama ni Ust Azizan cuba nak backing pihak pengurusan dan pentadbiran KUIN? Apa perlu Ust Azizan backing sampai macam tu sekali...

Berkaitan
[Gambar atas tu aku cilog dari blog Penarikbeca]


Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...