Orang tak buat dah kerja saraf BANGANG macam ni | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Sabtu, Disember 31, 2011

Orang tak buat dah kerja saraf BANGANG macam ni


Malaysiakini melaporkan:
Pengerusi Kebangsaan DAP Karpal Singh menyelar tindakan pihak tidak bertanggungjawab yang meletakkan kepala khinzir di luar pintu Masjid Al-Falah, Taman Desa Jaya, Johor Baharu.

Beliau berkata mereka yang melakukan perbuatan tidak bertanggungjawab itu perlu diberkas dan diberi hukuman yang setimpal kerana tidak mempunyai sensitiviti agama.

"Perbuatan tidak bertanggungjawab ini perlu dikutuk oleh semua rakyat Malaysia. Rakyat Malaysia yang mempunyai kepelbagaian agama dan kepercayaan mempunyai hak untuk hidup dalam keadaan aman dan harmoni," katanya.

Beliau berkata demikian dalam kenyataan hari ini berhubung insiden sembilan kepala khinzir ditemui di hadapan pintu Masjid Al-Falah semalam. - Mkini.
Kalau tindakan BANGANG tu dibuat dengan tujuan politik, memang sia-sia saja kerja tu, langsung takdak kesan.
 
Kalau niat nak bangkitkan kemarahan orang melayu Islam,pun tak jadi jugak pasai orang melayu Islam sekarang ni dah tak heran dengan mainan macam tu.

Bukan tak marah orang letak kepala babi tu tapi kemarahan tu takkan bangkitkan sentimen keagamaan, senang ceritanya tindakan macam tu langsung tak boleh bagi orang melayu islam benci orang kafir pasai semua orang tau kerja BANGANG tu bukan pasai Islam kafir tapi pasai BANGANG.

Bukan setakat orang Islam marah, orang bukan Islam macam karpal Singh yang acukup vokal menentang hudud dan negara Islam pun cela perbuatan BANGANG tu.

Tambah-tambah pulak sekarang ni semakin ramai rakyat Malaysia termasuk orang melayu Islam dah semakin celik dengan perang saraf. Kalau dalam saraf kerja-kerja macam tu tak mustahil dibuat oleh orang Islam sendiri untuk 'bakar' semangat orang Islam membenci orang kafir.

Kalau di tahun 60an, 70an atau 80an percuatan BANGANG macam tu memang boleh bakat sentimen agama, tapi sekarang kalau setakat letak kepala babi di pintu masuk masjid orang melayu Islam dah tak heran, malah dengan keadaan United Malay National Organisation yang semakin celaru dan takut nak hadapi PRU13, ramai orang melayu Islam yang maklum, penchachai United Malay National Organisation sanggup buat lebih BANGANG dari tu untuk kekal berkuasa.

Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...