Umno BN yang munafiq? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Sabtu, September 03, 2011

Umno BN yang munafiq?

Buletin online melaporkan:  
Umno telah mengadakan MoU dengan Parti Komunis Cina pada 5 ogos 2011. Malahan ada usaha untuk menghantar Pergerakan Pemuda dan Puteri Umno untuk mempelajari daripada Parti Komunis Cina.

Sekiranya MoU ini dibuat oleh Parti Islam Semalaysia (PAS) atau Dap atau PKR, maka sudah tentu sebelum turun daripada kapalterbang akan disumbat ke Kemunting.
 
Apakah Komunis Cina, berbeza dengan komunis Malaya? Bukankah Parti Komunis Malaya bernaung di bawah Parti Komunis China? Komunis, ideologinya tetap sama tidak kira di mana tempat. Kenapa umno hipokrit?

Jika benar anti komunis kenapa menghantar pulang 11 pejuang Uighurs ke China, walaupun dibantah oleh Suruhjaya Tinggi PBB bagi Orang Pelarian d Kuala Lumpur. Sedangkan mereka ini menentang kerajaan komunis China kerana menceroboh wilayah mereka d Xinjiang Julai 2009. - BTO
Itulah rupa Umno BN, dah macam hilang punca.  

Kalau 20 tahun dulu boleh la senang-senang depa nak kelentong rakyat. Rakyat takdak sumber berita lain kecuali yang depa suap melalui akhbar dan TV yang depa kuasai 100%.

Hari ni berbeza dengan 20 tahun lalu. Dengan adanya teknologi internet macam-macam sumber berita ada dan Umno BN tak mampu nak sekat rakyat dari cari berita dari sumber lain.

Sebelum ni tak berapa orang sangat yang pernah dengar nama Mat Indera tapi lepas disensasikan oleh Mat Sabu dengan bantuan media yang dikuasai oleh Umno BN sendiri, cerita pasai Mat Indera antara cerita yang mungkin paling popular di internet dalam asa seminggu ni.

Cuma orang yang takdak akses internet saja kut yang masih anggap Mat Indera sebagai pengganas, yang ada akses internat dan mencari cerita pasai Mat Indera mau tak mau terpaksa terima hakikat yang Mat Indera adalah pejuang kemerdekaan macam yang Mat Sabu kata.

Macam tu jugak, orang yang ada akses internet dan mencari berita pasai komunis akan jumpa macam-macam cerita termasuk berita macam yang aku salin tampal kat atas tu. Nampak jelas sangat tara nama keikhlasan Umno BN dengan isu komunis ni.

Kalau ikut istilah sekarang dipanggil hipokrit, tapi kalau ikut istilah Islam mungkin sesuai diguna istilah munafiq.


Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...