Penting!!! Pameran Rang Daftar Pemilih Tambahan Suku Ke-2 2011 | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Rabu, Julai 27, 2011

Penting!!! Pameran Rang Daftar Pemilih Tambahan Suku Ke-2 2011

Portal PAS Perak melaporkan:
Suruhanjaya Pilihanraya Negeri Perak sudah mengedarkan Rang Daftar Pemilih Tambahan bagi Suku Ke-2 2011 (RDPT S1/2011) bagi tujuan semakan tuntutan dan bantahan bermula hari ini 27 Julai sehingga 2 Ogos 2011. Sehubungan itu pihak kawasan boleh memuat turun RDPT S1/2011 pada link di bawah :-
 
http://www.4shared.com/file/dptArJ_P/Rang_Daftar_Pemilih_Suku2_2011.html

Untuk makluman edaran Rang Daftar Pemilih Tambahan bagi Suku Ke-2 2011 (RDPT S1/2011) yang dikeluarkan oleh pihak SPR kali ini menggunapakai format Microsoft Access. Justeru anda perlu menggunakan perisian baru SSDP yang disertakan bersama. Kata kunci (password) boleh didapati daripada Pengarah JPrK kawasan masing-masing. - PAS Perak.
Rang Daftar Pemilih datang lagi. Macam biasa aku harap individu yang bertanggungjawab di peringkat Parlimen dan Dun terutama sekali yang dalam jentera PAS nak kena ambil perhatian. bukan takat ambil perhatian saja tapi yang lebih penting lagi nak kena buat TINDAKAN SEGERA.

Aku nak ulang lagi apa yang selalu aku tulis kat blog aku ni tiap kali dibuka untuk semakan dan bantahan Daftar Pemilih Tambahan setiap 3 blan sekali.

Hangpa jangan buat-buat tak perasan pulak, tempoh tu bermula HARI INI (27 Julai 2011) sampai 2 Ogos 2011, cuma 7 hari untuk semua proses termasuk download data tu, proses data tu untuk diserahkan kepada Upu dan lokaliti.

Lepas tu pulak macam biasa hangpa kena pastikan jentera di peringkat Upu dan lokaliti semak nama-nama tu. Seboleh mungkin depa kena kenai semua nama-nama tu, sapa yang dimasukkan sebagai pengundi baru, siapa yang dipindah masuk, siapa yang dipindah keluar, sapa yang mati dan sapa yang nama dipotong atas macam-macam sebab lagi.

Depa nak kena pastikan semua status tu tak meragukan. Pengundi baru dan pengundi yang dipindah masuk  tu takdak ciri-ciri pengundi hantu. Kalau ada ciri-ciri pengundi hantu, kena pastikan dibuat BANTAHAN. Kalau tak buat, jangan kecewa kalau masa PRU13 nanti hangpa kalah dan tak payah la melalak kata kalah pasai pengundi hantu.

Macam tu jugak dengan nama yang akan dipotong tak kira la atas status apa pun, kalau ada mana yang kita cula PAS atau condong PAS, kita kena pastikan status tu memang betul. Kalau tak betul kita kena tolong penama tu buat BANTAHAN. Takut kita kalah pasai depa tak boleh mengundi.

Macam tu jugak, kena pastikan nama pengundi yang kita tolong daftarkan dari 1 April sampai 31 Jun lepas ada disenaraikan sebagai Pengundi Baru dalam rang kali ni. Kalau tak masuk hangpa kena tolong depa buat TUNTUTAN. Kena cari balik salinan borang A sampai jumpa pasai nak kena sertakan salinan tu masa buat TUNTUTAN.

Jangan ada yang malas/segan/malu nak buat BANTAHAN atau TUNTUTAN untuk Rang Daftar Pemilih Tambahan ni, pasainya kalau betul macam yang diramalkan banyak pihak, PRU13 akan diadakan hujung tahun ni, Daftar Pemilih yang akan digunakan adalah Daftar Pemilih Induk 2010 dengan tambahan suku pertama hari tu dan suku kedua ni.

Maksudnya kalau nama tak masuk atau dikeluarkan, memang sah depa tak boleh mengundi.

Akhir sekali, aku nak seru kepada semua penyokong Pakatan Rakyat, tolong buat semakan daftar rang ni di laman web SPR. Hangpa kena semak nama hangpa dan orang sekeliling yang rapat dengan hangpa yang sokong Pakatan Rakyat. Mana tau nama hangpa akan dibuang atau dipindahkan.

Kalau dibuang atau dipindahkan hangpa kena buat BANTAHAN. Jangan bila sampai hari mengundi tiba-tiba nama hangpa hilang, masa tu menangis air mata darah pun tak guna dah. Masa tu hangpa cuma boleh berdoa moga-moga calon Pakatan Rakyat kat tempat hangpa tak kalah 1 undi, kalau kalah 1 undi aku takut ada yang  kena pindah rumah, lari malam...

Semua tu kena buat dalam tempot 7 hari tu.

Untuk Parlimen Parit Buntar, kalau ada apa-apa masalah tolong terus hubungi aku. Untuk kawasan-kawasan lain hangpa boleh hubungi pengarah Pilihanraya kawasan masing-masing. Kalau depa tak boleh tolong, hangpa pi cari depa, hantuk kepala depa kat dinding.

Contoh hasil semakan
p/s. Akhir sekali aku nak ingatkan kepada semua jentera PAS, software SSDP tu tertakluk kepada bai'ah Akta Rahsia Rasmi PAS yang bermaksud untuk kegunaan ahli PAS dan kepentingan PAS sahaja kecuali dengan kebenaran Jabatan IT PAS Pusat.

Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...