Jawapan 'ulama' Umno isu aurat Rosmah dan Najib sebagai suami. | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Sabtu, Mac 19, 2011

Jawapan 'ulama' Umno isu aurat Rosmah dan Najib sebagai suami.

Sebelum ni aku ada buat posting bervideo berkenaan aurat ni yang diceramahkan oleh Ust Kazim, Ustaz yang tak mengaku Umno tapi ada kuliah bulanan di rumah rasmi MB Perak.

Memang la dalam video tu Ust Kazim tak sebut nama Rosmah atau nama PM, tapi bila dia kata 'isteri pemimpin' memang kena la pada Najib dan Rosmah.

Kat bawah ni pulak jawapan dari Lokman Nor Adam, bekas MPT Keadilan yang melompat masuk Umno, yang tolong jawab bagi pihak Najib Razak, suami kepada Rosmah yang macam kata Ust Kazim, seumur hidup tak pakai tudung.

Jangan main-main, 'ustaz' Umno ni siap baca bismillah lagi sebelum jawab soalan tu.

Aku pun tersenyum bila tengok Dr. Asri yang duduk disebelah Lokman tu tersenyum,  mungkin dia tak sangka jawapan BANGANG macam tu yang dibagi oleh orang wakil dari Umno ni.





Elok la pun mamat ni blah dari Keadilan awal-awal, buat malu kat DAP ja.

Tapi, bila fikir balik dari sudut lain. Ada betul jugak apa yang Lokman kata tu. Kalau betul Najib ada nasihatkan Rosmah tak heran langsung kalau Rosmah tak yakin. Nak yakin macamana kalau yang bagi nasihat tu pun lebih kurang 2 X 5 ja kalau pun tak lebih teruk dari dia.

Tambah-tambah lagi la kalau 'khabar angin' pasai Port Dickson diambil kira, memang tentu dah Rosmah bukan takat tak yakin tapi mungkin langsung tak percaya.

Bila tulis bab tegur Rosmah ni, aku teringat dengan 40 orang penyamun Ulama' muda yang masuk Umno tak lama dulu. Apa cerita depa ni sekarang? Langsung tak dengar cerita. Nasihat berhikmah cara depa pun tak jalan jugak rupanya...

Video tu aku jumpa di blog Najib bijaN yang ambil dari youtube jilfityan. Video penuh forum tu boleh tengok di blog faqir.

Nota kaki makan cekam:  Tanpa prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...